رییس اتحادیه صنف گز وشیرینی اصفهان:

بازار شب عید شیرینی و گز سنتی در اصفهان کم رونق شده است

۱۳۹۹/۱۲/۲۶ - ۰۹:۲۹:۲۰
کد خبر: ۱۱۵۳۱۵۹
بازار شب عید شیرینی و گز سنتی در اصفهان کم رونق شده است
رییس اتحادیه صنف گز وشیرینی اصفهان گفت: امسال با توجه به کم شدن رونق مراسم ها، بازار شیرینی و گز سنتی اصفهان از رونق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حسن شریفی ، تقاضای شیرینی و گز در بازار را حدود 80 درصد کمتر از سال قبل دانست و افزود:کم شدن برگزاری مراسم ها تقاضا هم در این صنعت را از کم رونق کرده است.

وی گفت: در آستانه شب عید تیم بازرسی مشترک از اتحادیه گز وشیرینی ، اتاق اصناف و اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان بر روند عرضه شیرینی و گز نظارت می کنند تا محصول باکیفیت و با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد.

رییس اتحادیه صنف گز وشیرینی اصفهان گفت: درچند ماه گذشته توزیع هِل از مواد اولیه تولید شیرینی و گز تا 900 درصد تفاوت قیمت داشته و قیمت شکر هم در مقایسه با ابتدای سال تا 100 درصد گرانتر شده است.

حسن شریفی افزود: همچنین کمبود روغن باعث شد اعضای صنف سه برابر گرانتر از قیمت مصوب کارخانه، این ماده اولیه را از بازار تهیه کنند که با همکاری صنعت ، معدن وتجارت  کمی از مشکل تامین مواد اولیه شکر و روغن با صدور حواله برطرف شده است.

وی گفت: اکنون انواع شیرینی سنتی عید شامل سوهان عسلی اصفهان ، نان قرابی بادامی ، لوز مخلوط ،کرکی و نان نخوچی ، برشتوک  و گزهای استاندارد 40 و 28 درصد بادام و پسته در قنادی ها عرضه می شود.

رییس اتحادیه صنفی گز وشیرینی اصفهان گفت: از دو هزار و 400 واحد توزیع گز وشیرینی استان اصفهان، هزار و 200 واحد در شهرستان اصفهان فعال است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز