آمار مرگ خاموش در اصفهان دو رقمی شد

۱۴۰۰/۰۹/۱۵ - ۱۲:۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۲۷۰۴۱۳
آمار مرگ خاموش در اصفهان دو رقمی شد
متخصص طب اورژانس و مدیر حوادث و فوریت های پژشکی استان اصفهان گفت: بسیاری از گاز گرفتگی ها مربوط به استفاده نادرست از وسایل گرمایشی است. افراد باید در صورت مشاهده علائم اقدامات لازم را انجام دهند.

فرهاد حیدری، متخصص طب اورژانس و مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار برنا از اصفهان گفت: عمده گاز گرفتگی ها مربوط به استفاده نادرست از وسایل گرمایشی است. به طور مثال روشن کردن بخاری بدون دودکش و همچنین استفاده از آبگرمکن های بدون دودکش و یا آبگرمکن هایی که در حمام ها اتفاده شده است. در چند مورد نیز در فضاهایی که گردشگران حضور دارند و این مکان ها به صورت چادر است و از امکات کافی برخوردار نیست از ذغال برای گرمایش استفاده می کنند که این ذغال باعث ایجاد خفگی و مسمومیت می شود.

وی درباره تشخیص گاز گرفتگی افزود: نکته بسیار مهم در تشخیص مسمومیت با مونوکسید این است که زمانی که افراد در فضای بسته با وسیله گرمایشی و یا مکانی که در آن جا آتش و ذغال وجود دارد اگر افراد دچار سردرد و سرگیجه و علائم سرماخوردگی شدند به مسمومیت با مونوکسید شک کنند و وارد فضای آزاد شوند اگر بهتر شدند نشانه مسمومیت با co است.

وی با ارائه آمار مسمومیت با co ادامه داد: در شهرستان اصفهان 29 مورد بستری بر اثرمسمومیت با co 9مورد سرپایی 10 مورد فوتی تا آبان ماه 1400 داشته ایم. در سال گذشته در شهرستان اصفهان 136 مورد بستری 103 مورد سرپایی 8 مورد مسمومیت با co بوده است.

متخصص طب اورژانس و مدیر حوادث و فوریت های پزشکی گفت: در سال 99 و 1400 در شهرستان های اردستان  و بوئین میاندشت همچنین خور و نطنز هچ گونه مسمومیت با co نداشته ایم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز