دیدار استاندار اصفهان با خانواده شهیدان والامقام رضا و محمد جوانی به مناسبت روز بزرگداشت شهدا

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۰:۰۷:۴۵
کد خبر: ۱۴۴۷۹۹۴
دیدار استاندار اصفهان با خانواده شهیدان والامقام رضا و محمد جوانی به مناسبت روز بزرگداشت شهدا
دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان گفت: دشمنان می خواهند مردم تصور کنند که اگر قصد زندگی در این کشور را دارند، باید زیر سایه حکومت طاغوت و آمریکا زندگی کنند اما شهدا مسیر دیگری را رفتند و به ما آموختند که باید مقاومت کنیم.

به گزارش برنا از اصفهان، همزمان با روز بزرگداشت شهدا، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان با حضور در منزل شهیدان «رضا و محمد جوانی»، با خانواده ایشان دیدار کرد.

استاندار اصفهان در این دیدار گفت: یکی از جلوه های انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت است و از بدو شروع نهضت امام خمینی(ره) تا امروز مادام با استمداد از این فرهنگ، توانسته ایم مکتب شیعه را در دنیایی که سخن از خدا گفتن یک جرم محسوب می شود، حفظ کنیم.

وی افزود: امروز بسیاری از کشورهای نظام سلطه که بر ما می تازند و ما را تحریم و محدود می کنند، تمام مشکلشان این است که چرا ما منادی فرهنگ اهلبیت علیهم السلام هستیم؛ این فرهنگ ایثار و شهادت از همان ابتدا نگاه به مظلومان عالم و مقابله با استکبار و ظلم را پیشه خود کرده و همیشه هم در این مسیر حرکت کردن هزینه داشته است.

دکتر مرتضوی ادامه داد: ممکن است در دنیای والا به همین اسباب خداوند انسان ها را بخرد و نجات دهد ولی حسب ظاهر دنیا ما با تقدیم شهدا و جانبازان، هزینه هایی را در این مسیر پرداخت می کنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مسیری که در انقلاب اسلامی درحال طی کردن هستیم مانند دوران صدر اسلام است، عنوان کرد: به نظر می آید که تاریخ قواعد خود را در یک شرایط و ساختار دیگری تکرار می کند و این پایداری ماست که می تواند ما را به صلاح و فلاح برساند یا مانع عاقبت به خیری ما شود.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: در گام اول شهدا در این مسیر الگو، پرچمدار و منادی هستند چرا که توانستند این مسیر را که در دوران دفاع مقدس تجلی پیدا کرد باز کنند و به بقیه نیز نشان دهند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: دشمنان بسیار تلاش کردند که انقلاب اسلامی رشد نکند و ریشه ندواند اما به کوری چشم آنها امروز انقلاب اسلامی به جای جای دنیا صادر شده و یک الگو به شمار می آید و نگاه متفاوتی را در کشورهای مسلمان دنیا ایجاد کرده است.

وی با اشاره به دروغ پراکنی های دشمنان درباره اتفاقاتی که اخیرا در مدارس رخ داده است، افزود: در این موضوع کشور ما را متهم می کنند که مخالف تحصیل زنان است در صورتی که پیش از انقلاب اسلامی در دوران رژیم ستم شاهی در جامعه تنها ۲۴ درصد زنان با سواد بودند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۹۶ درصد زنان ما تحصیل کرده و با سواد هستند.

دکتر مرتضوی در پایان اظهار کرد: دشمنان تلاش می کنند که نگذارند این کشور الگو شود و دیگران از موفقیت های آن با خبر باشند؛ آنها می خواهند مردم تصور کنند که اگر قصد زندگی در این کشور را دارند، باید زیر سایه حکومت طاغوت و آمریکا زندگی کنند اما شهدا مسیر دیگری را رفتند و به ما آموختند که باید مقاومت کنیم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز