زنگ خطر فروپاشی بنیاد خانواده در اردستان/ تشکیل ۱۸۴ پرونده طلاق در سال جاری

۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ۲۳:۵۸:۱۳
کد خبر: ۱۴۵۰۵۵۷
زنگ خطر فروپاشی بنیاد خانواده در اردستان/ تشکیل ۱۸۴ پرونده طلاق در سال جاری
رئیس دادگستری اردستان از تشکیل ۱۸۴ پرونده طلاق و ثبت ۷۰ طلاق در شهر اردستان خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری برنا از اردستان، مهدی طارمی در نشست خبری عصر امروز با اصحاب رسانه باتوجه به اینکه ۱۴۰۰ پرونده در حال حاضر در دادگستری و شورای حل  اختللاف اردستان در حال رسیدگی و‌ پیگیری است افزود:ورودی پرونده‌ها به حوزه قضائی شهرستان در سال ۱۴۰۱ حدود ۶ هزار و ۵۱۲ فقره پرونده است.

وی با بیان اینکه زنگ خطر شهرستان در حوزه خانواده به صدا در آمده است که مسئولان فرهنگی باید نسبت به آن حساس باشند گفت: ۶۰۰ پرونده مربوط به دعاوی خانوادگی را در طول امسال و تا تاریخ ۲۳ اسفند سال جاری داشته ایم.

رئیس دادگستری اردستان بیشترین موارد پروندهای خانوادگی را  طلاق، نفقه، مهریه‌و جهیزیه عنوان کرد و افزود:تعداد ۱۸۴ مورد از پرونده های خانوادگی در اردستان با محوریت طلاق بوده و حدود ۸۲ مورد از این تعداد، طلاق توافقی است که 70 مورد واقعه طلاق آن ثبت شده و پرونده‌های دعاوی خانواده در دادگستری اردستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس دادگستری اردستان با اشاره به عفو رهبری عزیز انقلاب گفت:در حوزه قضایی شهرستان اردستان تعداد ۶۵ نفر مورد عفو رهبر انقلاب قرار گرفتند که پرونده ۴۰ نفر در رابطه با اغتشاشات اخیر کشور بوده که اکثریت این افراد تحت تأثیر جوسازی‌های فضای مجازی و عمده مربوط به اقتصادی بوده است .

طارمی  به گلایه های مردم از دستگاه های خدماتی و اداری شهرستان‌و‌ کوتاهی در رفع مشکلات مردمی اشاره  و تصریح کرد: شهرستان تعدادی مدیر خسته و بی انگیزه دارد و تا زمانی که این افراد در مدیریت باشند نباید انتظار تحول‌و پیشرفت  به نفع مردم را داشت و  باید در انتصاب مدیران شایسته سالاری و کار آمدی مد نظر باشد و از اهداف شخصی و جناحی پرهیز شود.

وی در پایان افزود:مطالبه گری در اردستان ضعیف است و از رسانه ها به عنوان صدای مردم حمایت میکنیم در کنار اینکه خبرنگاران نیز اخبارشان مستند همراه با اخلاق مداری باشد.

انتهای خبر

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز