برگزاری چهار ویژه‌برنامه نوروزی در تخت‌فولاد

۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۱۵:۲۷:۵۸
کد خبر: ۱۴۵۲۱۳۴
برگزاری چهار ویژه‌برنامه نوروزی در تخت‌فولاد
مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت‌فولاد از برگزاری ویژه‌برنامه های «همین‌جا»، «همهمه»، «هم آفرین» و «هم‌نوا» ویژه ایام نوروز در تخت فولاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، ابراهیم عمرانی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام عید نوروز گفت: یکی از رویدادهای برنامه‌ریزی‌شده در ایام نوروز ۱۴۰۲ «همین‌جا» نام دارد که هر روز از ساعت ۱۶ تا زمان افطار در قالب تورهای گردشگری برگزار می‌شود.

او ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با حضور در تکیه بابارکن‌الدین هر روز از ساعت ۱۶ در این تورها شرکت کرده و تخت فولادگردی را در ماه مبارک رمضان تجربه کنند.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد درباره رویداد دوم گفت: یکی از نیازمندی‌های مجموعه تخت فولاد آموزش مفاهیم به‌صورت غیرمستقیم است که به این منظور برای اولین بار یک بازی یا چالش و در اصل یک گردشگریِ بازی محور در تکیه میرفندرسکی طراحی شده که «همهمه» نام دارد و در نوروز امسال اجرا می‌شود.

او افزود: در این رویداد، مخاطبان به صورت فردی و خانوادگی می‌توانند در مدت ۴۰ دقیقه در تکیه میرفندرسکی یک بازی هیجان‌انگیز را تجربه کنند و با مشاهیر و ستاره‌های آرمیده در تخت فولاد آشنا شوند.

عمرانی اضافه کرد: برای برگزاری این برنامه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳ در تکیه میرفندرسکی میزبان علاقه‌مندان هستیم.

او با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان مناجات‌خوانی شب‌ها در مجموعه تخت فولاد برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکی از میراث فرهنگی ناملموس تخت فولاد نجواها و مناجات‌های شبانه است که در قدیم در این مجموعه برگزار می‌شد و سعی شده تا این آیین به بهانه ماه رمضان مجدداً احیا شود.

او افزود: هر شب در ۴ نقطه تخت فولاد شامل تکیه بابا رکن‌الدین، تکیه صاحب روضات، تکیه کازرونی و مسجد رکن الملک از ساعت ۲۱ تا ۲ بامداد مناجات خوانی برگزار خواهد شد.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد، گرامیداشت واقعه تاریخی ۵ رمضان اصفهان را محور رویداد «هم آفرین» در روز ۶ فروردین‌ماه دانست و گفت: این برنامه از ساعت ۱۶ در تخت فولاد برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند از طریق کانال اطلاع‌رسانی مجموعه، شبکه‌های اجتماعی و یا از طریق تماس با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ در این رویداد شرکت کنند.

به گفته او، این رویداد شامل تور گردشگری و زیارت شهدای ۵ رمضان است که در تخت فولاد مدفون هستند.

انتهای پیام

نظر شما
پرونده ویژه