بهارستان یازدهم/۸

ثبت نام ۱۱۳۵ نفربرای انتخابات مجلس در استان اصفهان

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۲۰:۵۹:۴۲
کد خبر: ۹۳۳۳۹۴
ثبت نام ۱۱۳۵ نفربرای انتخابات مجلس در استان اصفهان
رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت:تا پایان روز ششم نام‌نویسی️ ثبت نام ۱۱۳۵ نفر در انتخابات مجلس استان اصفهان قطعی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،حیدرقاسمی اظهار داشت: تا ساعت ۱۹:۳۰ امشب هزار و ۱۳۵ داوطلب ثبت‌نام خود برای نمایندگی مجلس را قطعی کردند که ۱۲ درصد آن‌ها خانم‌ها هستند. ۶۲ ثبت‌نامی دارای مدرک کارشناسی، ۸۸۴ نفر کارشناسی ارشد، ۱۳۱ نفر دکترا و ۵۸ نفر تحصیلات حوزوی دارند.

وی تصریح کرد: از فردا هیئت‌های اجرایی بررسی صلاحیت داوطلبان را آغاز و اسامی نهایی را ۲۶ آذر اعلام و ۲۷ مراتب به افرادی که صلاحیتشان احراز نشده ابلاغ می‌شود.کسانی که صلاحیتشان احراز نشده ۴ روز فرصت دارند اعتراض خود را تقدیم کنند.

قاسمی ادامه داد:انتخابات پیش رو نخستین انتخابات گام دوم انقلاب است که با شعار«انتخابات ۹۸، گام دوم انقلاب، قانونمداری و بی‌طرفی، انسجام ملی»  دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

وضعیت ثبت نام نمایندگان پیشین مجلس در دوره دهم

 حمیدرضافولادگر ،احمد سالک و حیدرعلی عابدی نمایندگانی بودند که برای دوره یازدهم  ثبت نام نکردند.حسن کامران از اصفهان، سید ناصر موسوی لارگانی از شهرستان فلاورجان،زهراسعیدی از شهرستان اصفهان ،اصغر سلیمی از شهرستان سمیرم،اکبرترکی از شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان، علی بختیاراز شهرستان های گلپایگان و خوانسار،محمدجواد ابطحی شهرستان خمینی شهر نیز برای  شهرستان تهران،سیدصادق طباطبایی نژاد از شهرستان اردستان،حسینعلی حاجی‌ دلیگانی از شهرستان های شاهین شهر و برخوار در مجلس یازدهم نیز کاندید شد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند برگزار می شود که از حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان ۵ نفر به مجلس راه پیدا می کنند.

حوزه انتخابیه اصفهان به مرکزیت اصفهان دارای پنج کرسی است و مردم این شهرستان باید از بین نامزدها پنج تن را به نمایندگی خود برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند بعلاوه نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران. اما در سایر حوزه‌های انتخابیه استان یک نفر انتخاب خواهد شد که به ترتیب

" اردستان "به مرکزیت " اردستان، شاهین شهر، میمه و برخوار " به مرکزیت "شاهین شهر"، " خمینی شهر " به مرکزیت "خمینی شهر"، "سمیرم " به مرکزیت "سمیرم" ، "شهرضا و دهاقان " به مرکزیت "شهرضا"، "فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت " به مرکزیت "داران"، "فلاورجان " به مرکزیت " فلاورجان "، " کاشان و آران و بیدگل "به مرکزیت " کاشان"، " گلپایگان و خوانسار "به مرکزیت " گلپایگان"، " لنجان "به مرکزیت "زرین شهر"، "مبارکه "به مرکزیت "مبارکه" ، "نایین  و خور و بیابانک "به مرکزیت "نایین" ، " نجف آباد و تیران و کرون "به مرکزیت " نجف آباد " و " نطنز و بخش قمصر " به مرکزیت " نطنز " از حوزه‌های دیگر استان اصفهان در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.    

براساس اعلام معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان، انتخابات مجلس در این استان با حضور. حدود۶۰ هزار نفر دست‌اندرکار در نزدیک به سه هزار شعبه اخذ رای برگزار می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز