ناهید تاج‌الدین:

همدلی میان دولت و فراکسیون امید وجود نداشت/ احزاب بعد از انتخابات نمایندگان خود را رها کردند

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۲:۲۷:۱۱
کد خبر: ۹۳۶۱۴۷
همدلی میان دولت و فراکسیون امید وجود نداشت/ احزاب بعد از انتخابات نمایندگان خود را رها کردند
نماینده مردم اصفهان درمجلس گفت:دولت خیالش از مجلس و فراکسیون امید راحت بود و این نقد به دولتمردان وارد است که ارتباط لازم را با نمایندگان فراکسیون امید نداشتند و شاید یکی از مهمترین عوامل عدم نتیجه بعضی مسائل که به مردم وعده داده شده بود، همراه نبودن دولت بافراکسیون امید بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، ناهید تاج الدین در نشست بررسی عملکرد لیست امید که به همت سازمان عدالت و آزادی و مجمع نیروهای خط امام  برگزار شد،اظهار داشت:تمامی اعضای فراکسیون امید از لیست امید نبودند و حدود ۱۰۵ نفر از ۱۵۰ نفر لیست امید در فراکسیون امید باقی ماندند.زمانی وزن واقعی لیست امید در مجلس مشخص شد که اولین انتخابات هیئت رئیسه مجلس برگزار شد و ما متوجه شدیم فراکسیون امید بسیاری از اعضا خود را از دست داده است.

وی در ادامه افزود:به عنوان نماینده اصلاح طلب مردم اصفهان در شرایطی که بعد از مجلس ششم سال ها هیچ نماینده اصلاح طلبی از اصفهان در مجلس حضور نداشت، در مجلس حضور یافتم. ما فرصت را از دست ندادیم و از فضای چهارساله استفاده کردیم تا موفقیت هایی که ایده آل ما نیستند اما می توانیم در جایگاه نمایندگی آن ها را به دست بیاوریم اجرایی کنیم.

تاج الدین تصریح کرد:از همین رو فراکسیون امید در تصویب قوانین و طرح هایی در مجلس تاثیرگذار بود که  ۱۸ تا ۲۰ سال  پشت درهای مجلس مانده بود و به همت این فراکسیون به تصویب رسید.

وی در ادامه گفت: با وجود انتقادها،  فعالیت های  مثبتی نیز در فراکسیون امید انجام شد که نمی گذارد به انتخابات آینده امیدوار نباشیم،اکثر نمایندگان فراکسیون امید بی تجربه بودند و باید از کسانی گلایه کرد که این لیست ها را تهیه و بعد از انتخابات نمایندگان خود را رها کردند در صورتی که نخبگان و احزاب جامعه باید نمایندگان خود را حمایت می کردند تا در طول چهار سال بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.

تاج الدین تصریح کرد: اکثریت اعضاء فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از فراکسیون امید هستند و با وجود تنگ نظری های موجود برای حضور زنان در مجلس توانستند به صورت هماهنگ با فراکسیون امید زمینه حضور زنان در هیئت رئیسه های کمیسون های مجلس را فراهم کنند.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس دهم  یکی از موفقیت های بزرگ اصلاح طلبان، پیروزی در انتخابات شوراها بود. تعداد بسیاری از نمایندگان تاثیر گذار فراکسیون امید در هیئت های نظارت حضور پیدا کردند و باعث شدند لیست امید در بعضی از کلانشهرها به صورت صد درصدی پیروز شود. این یکی از مهم ترین موفقیت های فراکسیون امید است.

تاج الدین تصریح کرد:همدلی میان نمایندگان مجلس در همسویی با دولت نسبت به ادوار گذشته بیشتر بود اما همدلی میان دولت و فراکسیون امید وجود نداشت و به همین دلیل انتظارات مردم و پیگیری ها نمایندگان به نتیجه ای نرسید.

وی افزود: دولت خیالش از مجلس و فراکسیون امید راحت بود و این نقد به دولتمردان وارد است که ارتباط لازم را با نمایندگان فراکسیون امید نداشتند و شاید یکی از مهمترین عوامل عدم نتیجه بعضی مسائل که به مردم وعده داده شده بود، همراه نبودن دولت بافراکسیون امید بود.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز