ستاد تنظیم بازار مسئول فروش میوه نیست/ دپو میوه در انبارها ربطی به تنظیم بازار شب عید ندارد

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۰۹:۰۳:۱۰
کد خبر: ۱۱۶۹۴۳۸
ستاد تنظیم بازار مسئول فروش میوه نیست/ دپو میوه در انبارها ربطی به تنظیم بازار شب عید ندارد
رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر مدیریت صحیح ستاد تنظیم بازار در جلوگیری از سوء استفاده سودجویان در بازار شب عید گفت: میوه‌های دپو شده در انبارها و سردخانه ها ربطی به اقدامات تنظیم بازار میوه ندارد.

به گزارش برنا به نقل از وزرت صمت، قاسم نوده فراهانی در خصوص دپو برخی میوه‌ها وجود میوه مازاد بر نیاز بازار در سردخانه ها و انبارها گفت: وزارت صمت مسئولیت فروش میوه تولید شده را ندارد و موضوعی که به ستاد تنظیم بازار در این خصوص مربوط است بحث خرید و تامین برخی اقلام، از جمله میوه‌ برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت‌هاست.

رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه با بیان اینکه برای تنظیم بازار میوه شب عید، ستاد تنظیم بازار مانند سنوات قبل، اقدام به خریداری میوه کرد، افزود: ستاد تنظیم بازار بر اساس آمار و رصد بازار کشور، حدود ۲۰ هزار تُن پرتقال را برای تنظیم بازار میوه شب عید خریداری کرد که چهار هزار تُن آن برای استان تهران درنظر گرفته شده بود.

نوده‌ فراهانی در ادامه افزود: بنابراین اینکه این حجم از میوه در انبارها و سردخانه ها دپو شده است، ربطی به وزارت صمت و تنظیم بازار میوه شب عید ندارد.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه میوه موجود در سردخانه ها، از باغداران خریداری شده است، افزود: مقصر این اتفاق خریدارانی هستند که میوه را در انبارها و سردخانه‌ها دپو کردند و حاضر نبودند در زمانی که تقاضا در بازار وجود داشت، میوه را با قیمت مناسب و پایین عرضه کنند و حالا که تقاضا این اقلام کاهش پیدا کرده است، با تهدید فساد میوه روبرو شدند.

رئیس اتاق اصناف ادامه داد: سال گذشته شاهد افزایش قیمت غیرمنطقی میوه در بازار بودیم و اگر این افراد، میوه را در همان زمان با قیمت پایین به بازار عرضه کرده بودند و به سود متعارف و منطقی راضی بودند، این اتفاق نمی‌افتاد.

نوده فراهانی در پایان گفت‌وگو، بار دیگر با تاکید بر اینکه دپو میوه در سردخانه‌ها با تنظیم بازار میوه شب عید مربوط نیست، گفت: این دو موضوع کاملا جدا از یکدیگر هستند و ستاد تنظیم بازار برای جلوگیری از سواستفاده سودجویان و دلالان با تامین برخی کالاها و اقلام، وظیفه دارد تا این اقلام را با قیمت مناسب به بازار عرضه کند که این هدف در ایام عید حاصل شد و شاهد عرضه میوه‌های شب عید به میزان کافی و با قیمت مناسب در بازار بودیم و این موضوع ربطی به دپو میوه‌های موجود در سردخانه‌ها و انبارها ندارد.

نظر شما