حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

عضویت ایران در سازمان همکارى شانگهاى؛ عامل ارتقای گذرگاه‌ها و مسیرهای تجاری/ فرصت کم‌نظیر برای نقش‌آفرینی بنادر ایران با عضویت در سازمان شانگهای

۱۴۰۰/۰۷/۰۹ - ۱۴:۵۵:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۰۸۱۰
عضویت ایران در سازمان همکارى شانگهاى؛ عامل ارتقای گذرگاه‌ها و مسیرهای تجاری/  فرصت کم‌نظیر برای نقش‌آفرینی بنادر ایران با عضویت در سازمان شانگهای
عضویت ایران در سازمان همکارى شانگهاى؛ عامل ارتقای گذرگاه‌ها و مسیرهای تجاری، توسعه ناوگان دریایی؛ مصداق بارز اشتغالزایی، فرصت کم‌نظیر برای نقش‌آفرینی بنادر ایران از اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به حساب می‌آید.

به گزارش برنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

۴۵۲ هزار تن روغن خوراکی در بندرشهید رجایی تخلیه شده است 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۵۲ هزارتن روغن نباتی به وسیله ۱۵ فروند کشتی از طریق بندرشهید رجایی واردکشور شده است.

ایران برای سومین سال پیاپی؛ نایب رییس کمیته همکاری‌های فنی آیمو شد

نماینده دائم ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی توانست با اکثریت قاطع آرا کشورهای عضو آیمو، براى سومین سال پیاپى به عنوان نایب رییس کمیته همکاری‌های فنی در سال ٢٠٢٢ انتخاب شود.

عضویت ایران در سازمان همکارى شانگهاى؛ عامل ارتقای گذرگاه‌ها و مسیرهای تجاری است

مدیرکل بنادر و دریانوردى هرمزگان با تأکید بر اینکه عضویت ایران در سازمان همکارى شانگهاى؛ عامل ارتقای گذرگاه‌ها، مسیرهای تجاری و کریدورهای بین‌المللی ترانزیتی شمال-جنوب و شرق-غرب است،‌ گفت: عضویت در این سازمان می‌تواند منافع چندوجهی را برای ایران و سایر کشورهای عضو این به همراه داشته باشد.

ثبت ۴۷۰۰ عملیات ایمنی راهنمایی کشتی‌ها در بنادر هرمزگان

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ عملیات راهنمایی کشتی‌ها در شش ماهه سال جاری به صورت شبانه روزی و بدون وقفه باایمنی کامل به همت راهنمایان در بنادر استان انجام شده است.

چابهار؛ دروازه شانگهای 

موافقت اعضای سازمان همکاری‌های شانگهای با پیوستن ایران به این سازمان، یکی از مهم‌ترین اخبار این روزها در حوزه روابط بین‌الملل کشور است. با موافقت اعضا، روند عضویت ایران در این سازمان آغاز شده و انتظار می‌رود یک تا یک سال و نیم دیگر، ایران رسما عضو پیمان شانگهای شود. 

توسعه ناوگان دریایی؛ مصداق بارز اشتغال‌زایی

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی دریانوردان و پرسنل دریایی کشتیرانی جمهوری اسلامی با بیان اینکه نیازمند نوسازی و جوان‌سازی ناوگان دریایی کشور هستیم، گفت: توسعه ناوگان دریایی؛ مصداق بارز اشتغالزایی است.

فرصت کم‌نظیر برای نقش‌آفرینی بنادر ایران با عضویت در سازمان شانگهای

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، تجارت را موتور محرک اقتصاد در جهان دانست و گفت: عضویت ایران در سازمان همکاری‌‌های شانگهای، این فرصت را برای بنادر کشور - به ویژه برای بنادر جنوبی ایران - فراهم می‌کند تا کالاهای غیر فعال در کریدور شمال- جنوب را از طریق بازاریابی جذب کنیم.

اقدامات ۶ ماهه سازمان بنادر در خصوص واردات گندم

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی مهمترین اقدامات ۶ ماهه این سازمان در خصوص واردات گندم به کشور را تشریح کرد و گفت: تجهیزات مورد نیاز تخلیه این کالا در بنادر تأمین و به صورت یکسره از کشتی به مقاصد مصرف حمل می شود.

افزایش ۱۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مازندران در سال جاری 

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار در سال جاری ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۹۳۶هزار تن کالا در بندر بوشهر از ابتدای امسال 

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر اعلام کرد: در شش ماه گذشته، یک میلیون و ۹۳۶هزار ۲۲۸ تن کالا نفتی و غیر نفتی در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

تجهیز و به‌روزرسانی نرم‌های عملیاتی بنادر بر اساس نیاز واردکنندگان و صادر کنندگان کالا

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه به‌‌ روز رسانی نرم‌های عملیاتی بنادر با توجه به نیاز واردکنندگان و صادر کنندگان کالا در دستورکار قرار گرفته است، گفت: نرم‌های جدید عملیاتی با توجه به توان عملیات تخلیه و بارگیری هر بندر، تعریف شده است.

عملیات شبانه روزی تخلیه، انتقال و حمل یکسره کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از تخلیه و حمل یکسره ۱۳۸۰۰ تن کالای اساسی گندم از یک کشتی طی شبانه روز گذشته از بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.

اقدامات کمیته مقابله با بحران طوفان دریای مکران 

سازمان بنادر و دریانوردی، مجموعه اقدامات انجام شده توسط اقدامات کمیته مقابله با بحران طوفان دریای مکران را تشریح کرد.

نظر شما