قیمت جهانی نفت امروز ۱۷ اسفند / برنت به ۱۲۶ دلار و ۲۲ سنت رسید

۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۰۹:۲۸:۰۶
کد خبر: ۱۳۰۶۸۲۸
قیمت جهانی نفت امروز ۱۷ اسفند / برنت به ۱۲۶ دلار و ۲۲ سنت رسید
در حالی که مذاکرات صلح اوکراین پیشرفت چندانی نداشته و آمریکا همچنان بر تحریم خرید نفت از روسیه اصرار دارد قیمت نفت روز سه شنبه شاهد افزایش بود، هرچند از بالاترین رقم های 14 سال گذشته که صبح دیروز به ثبت رسیده بود فاصله گرفت.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 3 دلار و یک سنت معادل 2.44 درصد افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 126 دلار و 22 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه آوریل هم با یک دلار و 84 سنت معادل 1.54 درصد رشد به 121 دلار و 33 سنت رسید.

دو منبع آگاه گفتند، حتی در صورت عدم همراهی کشورهای اروپایی دولت بایدن تمایل دارد طرح ممنوعیت خرید نفت از روسیه را پیش ببرد.

قیمت نفت دیروز به بالاترین رقم 14 سال گذشته رسید و روسیه هشدار داده که قیمت ها ممکن است به 300 دلار برسد. مسکو تهدید کرده در صورتی که غرب به بهانه جنگ اوکراین خرید نفت از این کشور را متوقف کند، خط لوله اصلی انتقال گاز به آلمان را خواهد بست.

طولانی شدن مذاکرات احیای برجام و نگرانی تجار از عدم افزایش صادرات نفت ایران در آینده نزدیک نیز در روند افزایشی قیمت نفت موثر بوده است.

رشد قیمت نفت سبب شده تا قیمت سایر کالاهای خام نیز بالا برود و چشم انداز رشد نرخ تورم در آمریکا و اروپا همچنان افزایشی باقی بماند.

در همین حال مقام هایی از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز دوشنبه در حاشیه کنفرانس سراویک در هیوستون با مدیران شرکت های شیل آمریکا دیدار کرده اند. این حداقل چهارمین بار از سال 2017 تاکنون است که تولید کنندگان نفت شیل و مقام های اوپک چنین دیدارهایی را برای بحث در خصوص وضعیت بازار انرژی برگزار می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما