اقدام برج ایفل برای کمک به بحران انرژی

۱۴۰۱/۰۶/۲۱ - ۱۳:۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۳۷۶۴۱۳
اقدام برج ایفل برای کمک به بحران انرژی
شهردار پاریس در نظر دارد برای کاهش مصرف انرژی، خاموشی برج ایفل را اعلام کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، انتظار می رود شهردار پاریس استفاده از روشنایی در برج ایفل را به عنوان بخشی از اقدامات صرفه جویی در انرژی پایتخت فرانسه، در بحبوحه افزایش هزینه های سوخت و بحران هزینه های زندگی در سراسر اتحادیه اروپا، محدود کند. 

مجله فرانسوی Le Journal du Dimanche گزارش داد که شهردار فرانسه، آن هیدالگو، در اوایل هفته آینده برنامه خود را برای کاهش مصرف انرژی ارائه خواهد کرد.

این برنامه شامل خاموش کردن 336 پروژکتوری است که به برج ایفل به عنوان نماد پاریس و فرانسه در شب درخشش طلایی می بخشید و قرار است این خاموشی 75 دقیقه زودتر از معمول انجام شود.

انتظار می رود که این برج 330 متری در ساعت 11:45 شب به وقت محلی (10:45 به وقت گرینویچ)، زمانی که آخرین بازدیدکنندگان آن را ترک کنند، خاموش شود.

این اقدام که روز سه‌شنبه اعلام می‌شود، بیشتر دارای ارزش نمادین است.

 ژان فرانسوا مارتین، رئیس انجمن بهره‌برداری از برج ایفل (SETE) گفت: ما می‌خواهیم زمان روشنایی برج را بدون تأثیر بر عملکرد آن، بدون دخالت در بازدیدکنندگان و مشتریان رستوران‌ها، به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

مارتین تاکید کرد که صرفه جویی در انرژی "کار خارق العاده نخواهد بود"، اما نمونه ای برای دیگران خواهد بود.

طبق گزارش راشاتودی، نورپردازی شبانه این بنای تاریخی که روزانه بیش از 20000 نفر از آن بازدید می کنند، 4 درصد از مصرف انرژی سالانه آن را تشکیل می دهد.

شهرهای دیگر فرانسه نیز نورپردازی شبانه سایت های اصلی خود را کاهش خواهند داد. بناهای یادبود مارسی نظیر کاخ فارو نیز از اواخر ماه سپتامبر به منظور در مصرف انرژی، چراغ ها را زودتر خاموش خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز