یورو و دلار برابری را حفظ کردند

۱۴۰۱/۰۸/۱۷ - ۱۸:۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۳۹۶۵۵۴
یورو و دلار برابری را حفظ کردند
در حالی که شاخص دلار آمریکا و شاخص S&P500 در مسیر صعودی قرار گفتند، جفت‌ارز یورو و دلار پس از ثبت رقم 1.0031، اصلاح ملایمی را نشان داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جفت یورو و دلار (EUR/USD) پس از آزمایش بالاترین قیمت روز دوشنبه در سطح 1.0031، در جلسه معاملاتی امروز، اصلاح ملایمی را شاهد شد. به علاوه، فرسایش در حرکت صعودی منجر به سود فروش جزئی در دارایی شده است، با این حال، این جفت‌ارز همچنان برابری را حفظ می‌کند، زیرا انگیزه‌ی کلی ریسک هنوز مثبت است.

در عین حال، با توجه به محتاط‌شدن سرمایه‌گذاران در آستانه‌ی انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده، شاخص دلار آمریکا به شدت از 110.05 جهش یافت. علاوه بر آن، معاملات آتی S&P500 در توکیو، پس از گذر از یک دوشنبه‌ی صعودی، در بحبوحه‌ی خوش‌بینی در کل بازار، حرکتی ثابت به سمت مثبت را نشان می‌دهد.

در مقابل، پس از اظهارنظرهای جنگ‌طلبانه‌ی توماس بارکین، رئیس بانک مرکزی ریچموند بازدهی 10 ساله‌ی خزانه‌داری ایالات متحده، به 4.22 درصد افزایش یافته است. سیاستگذار فدرال رزرو معتقد است تا زمانی که نشانه‌هایی از کاهش فشارهای تورمی وجود نداشته باشد، سرعت ثابت سیاست‌های سخت‌گیرانه بانک مرکزی آمریکا ادامه خواهد یافت. وی افزود: «کاملأ منطقی است که فدرال رزرو زودتر تشدید سیاست‌های خود را آغاز کند.»

نتیجه‌ی انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده نه تنها به طور قابل توجهی بر شاخص دلار DXY قدرتمند تأثیر می‌گذارد، بلکه میزان ثبات سیاسی در اقتصاد را نیز منعکس می‌کند. از این رو، رصد دقیق رقابت بین 435 کرسی مجلس نمایندگان و 34 کرسی مجلس سنا قطعأ کار عاقلانه‌ای است.

و اما در چشم‌انداز نه‌چندان دور در اواخر این هفته، انتشار تورم ایالات متحده در کانون توجه باقی خواهد ماند. گفتنی است که با توجه به افزایش نرخ بهره و کاهش قیمت بنزین، انتظار می‌رود فشارهای تورمی ریزش‌هایی را به همراه داشته باشد.

و در نهایت در جبهه‌ی منطقه یورو، سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های خرده‌فروشی هستند. داده‌های اقتصادی ممکن است 1.3- درصد باقی بماند، اما در برابر رقم قبلی 2.0- درصد، بهبود خواهد یافت. البته علیرغم فشارهای فزاینده‌ی قیمت، خرده‌فروشی پایین‌تر نشان‌دهنده‌ی ضعف شدید تقاضا در این بخش است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز