مشاور رییس جمهور: مناطق آزاد نمادی از تجلی عینی اقتصاد مقاومتی هستند

۱۴۰۱/۰۹/۱۴ - ۱۱:۰۷:۵۳
کد خبر: ۱۴۰۷۰۴۷
مشاور رییس جمهور: مناطق آزاد نمادی از تجلی عینی اقتصاد مقاومتی هستند
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، رویکرد مناطق آزاد را به‌ عنوان نمادی از تجلی عینی اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت‌ الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور، در نشستی با حضور فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی جزیره قشم، اظهار داشت: مهم‌ ترین سرمایه این منطقه، صفا و صمیمیت، تدین و تقوایی است که در میان مردم جزیره موج می‌ زند.
عبدالملکی ادامه داد: مناطق آزاد نمادی از تجلی عینی اقتصاد مقاومتی هستند که ۵۰ درصد آن مسئله فرهنگ جامعه و ۵۰ درصد دیگر نیز متاثر از این مقوله است.
وی با اشاره به سفرهایی که به مناطق آزاد دیگر داشته است، افزود: نخستین جلسه در تمامی این سفرها با فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی هر منطقه با هدف در صدر قرار دادن موضوعات این حوزه با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب است.
مشاور رئیس جمهور، منظور از فرهنگ را فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی و انقلابی بیان کرد و گفت: مناطق آزاد تنها مختص فعالیت‌ های اقتصادی نیستند بلکه به موازات این کارکرد باید به بُعد فرهنگی و اجتماعی هر منطقه توجه ویژه شده و شاهد پیشرفت در این حوزه‌ها باشیم.
قشم الگوی موفق وحدت و همدلی
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست با اشاره به فعالیت‌ های مشترک فرهنگی ساکنان اهل سنت و شیعه جزیره گفت: قشم الگوی موفق وحدت و همدلی در جهان اسلام است.
فتح الهی ضمن تقدیر از فعالان فرهنگی و اجتماعی جزیره گفت: این همدلی و یکرنگی مرهون تلاش همه فعالان این عرصه در منطقه آزاد قشم است.
امام‌جمعه شهرستان قشم نیز از بیانیه گام دوم به‌ عنوان چراغ راه‌ کارها در چله دوم انقلاب یاد کرد و افزود: نتیجه تبیین معارف اسلامی و امامین انقلاب، امید آفرینی در جامعه است که جوانان ما به آن نیاز دارند.
حجت‌ الاسلام غلامرضا حاجبی، فعالان فرهنگی و اجتماعی، هیات های مذهبی، خانواده‌ های شهدا و جانبازان را سرمایه‌ های بزرگ اجتماعی قشم خواند و تاکید کرد: آنان سرمایه‌ های جزیره در مقابل آسیب‌ های اجتماعی هستند.
در این نشست که مجتبی معین وزیری مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان نیز حضور داشتند، فعالان فرهنگی و اجتماعی جزیره به ایراد نقطه نظرات و خواسته‌ های خود پرداختند.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی که در ششمین سفر کاری خود به مناطق آزاد کشور روز گذشته (یکشنبه سیزدهم آذر ۱۴۰۱) وارد جزیره قشم شده است، با همراهی افشار فتح الهی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نخستین بازدید خود با حضور در بندر صیادی روستای باسعیدو در دورترین نقطه غرب این جزیره و ۱۲۷ کیلومتری قشم با جمعی از صیادان و لنج داران این بندر از نزدیک دیدار و گفتگو کرد و در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفت.
در ادامه این بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از محل احداث پروژه مسکن جوانان قشم در روستای باسعیدو دیدن و در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.
عبدالملکی در ادامه این بازدید از سردخانه شرکت تعاونی مروارید شکیل قشم در روستای باسعیدو دیدن و با مراحل نگهداری، فرآوری و بسته بندی انواع ماهی ها در این مجموعه آشنا شد.
بازدید از شرکت سوخت‌ رسانی و خدمات کشتیرانی ستاره قشم مقصد بعدی مشاور رییس جمهور بود که وی در این بازدید میدانی عنوان کرد: برنامه ریزی خوبی برای فعال سازی ظرفیت بانکرینگ انجام شده و امیدوار هستیم در آینده نزدیک شاهد شکوفایی این حوزه از اقتصاد دریا در منطقه آزاد قشم باشیم.
مقصد بعدی بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی بندر تاریخی لافت بود که وی با حضور در مسجد جامع این بندر و اقامه نماز ظهر و عصر با جامعه محلی، ملوانان و دریانوردان این بندر کهن از نزدیک دیدار و گفت و کرد.
حجت الله عبدالملکی در ادامه این بازدیدها با حضور در محل احداث پل خلیج فارس و محوطه کارگاهی این پل از نزدیک در جریان فرآیند اجرای پل خلیج فارس برای اتصال قشم به سرزمین اصلی و شهر مهم و راهبردی بندرعباس قرار گرفت.
در ادامه این بازدیدها مشاور رییس جمهور با حضور در کارخانه دخانیات متحد احسان قشم، شرکت آریا شیک تجارت قشم و پروژه تعریض جاده ساحل جنوبی جزیره قشم (از شهر قشم تا فرودگاه بین المللی) از نزدیک با فعالیت و میزان پیشرفت آنها آشنا شد.

انتهای پیام/

نظر شما