مناطق آزاد مشترک ایجاد می‌شود

۱۴۰۱/۰۹/۲۴ - ۰۹:۳۷:۴۱
کد خبر: ۱۴۱۱۲۵۹
مناطق آزاد مشترک ایجاد می‌شود
معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، آخرین خبرها درباره شکل گیری مناطق آزاد مشترک میان ایران و کشورهای همسایه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  احمد جمالی معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ایجاد مناطق آزاد مشترک از سیاستهای  راهبردی دولت سیزدهم در روابط بین‌الملل به ویژه ارتباط با  همسایگان مرزی و کشورهای آسیایی است .

جمالی با اشاره به دستورات رئیس جمهور در ششمین اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر و معاون اول رئیس جمهور  برای  تقویت همکاری‌های تجاری- اقتصادی بین کشور‌های حاشیه خزر بویژه در حوزه توسعه کریدورهای ترانزیتی افزود: به همین خاطر موضوع ایجاد مناطق آزاد مشترک، در دستورکار دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی قرار گرفت.  

وی بابیان اینکه مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی مشترک، نسل‌جدید مناطق آزاد هستند گفت: اهداف تشکیل این مناطق که بین دو یا چند کشورایجاد می شوند،  تسهیل تجارت و سرمایه‌گذاری، با اعمال شرایط ترجیحی در تجارت و ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری و همچنین معافیت‌های مالیاتی و  گمرکی است .

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بابیان اینکه در این مناطق کالاهای تجاری و صنعتی بصورت سهل‌تری در سیستم حمل و نقل بین‌المللی مبادله می شوند افزود: همچنین با ایجاد این مناطق شاهد تشویق سرمایه‌گذاری‌های مشترک، تبادل بهتر داده‌های مشترک اقتصادی، امکان ایجاد پنجره واحد مشترک، ظرفیت‌سازی و استفاده از دانش و تجربیات مناطق آزاد کشور طرف مقابل و اشتغال‌زایی پایدار خواهیم بود . 

جمالی ادامه داد: به همین خاطر عصر چهارشنبه جلسه‌ای با حضور دستگاههای ذیربط دولتی در حوزه تجارت بین‌الملل و سرمایه‌گذاری و با هدف بحث و بررسی پیرامون شکل‌گیری مناطق آزاد مشترک  در محل دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی  برگزار شد. 

وی افزود: در این جلسه منافع ایجاد این مناطق در افزایش وتنوع  صادرات کشورمان، ارتقاء و تسهیل سیستم حمل و نقل بین کشورها، افزایش روند سرمایه‌گذاری خارجی و انتقال فناوری  بررسی شد. 

معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در این جلسه مقرر شد، مطالعات مربوط به شکل‌گیری مناطق آزاد مشترک با بهره‌گیری از نظرات و همکاریهای دستگاههای ذیربط تسریع شود تا ایجاد این مناطق زودتر عملیاتی شود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز