موج هشتم کرونا در ژاپن/ افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌ها

۱۴۰۱/۱۰/۰۲ - ۱۲:۴۵:۴۵
کد خبر: ۱۴۱۴۳۶۷
موج هشتم کرونا در ژاپن/ افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌ها
درحالیکه سازمان بهداشت جهانی از افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین ابراز نگرانی کرده است، رسانه‌ها از شروع یک موج جدید پاندمی کرونا در ژاپن خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ چین با افزایش شمار مبتلایان به کرونا مواجه است، خبرهایی از شروع موج تازه کرونا در ژاپن نیز منتشر شده است.

این هشتیمن موج همه گیری کرونا در ژاپن است. طبق آمارهای دولتی، طی روز گذشته 206943 مورد ابتلا به کرونا در ژاپن ثبت شده است. از 25 اوت تا کنون این برای اولین بار است که شمار مبتلایان به کرونا از مرز 200 هزار نفر عبور کرده است.

طبق گزارش وزارت سلامت ژاپن، این آمار 16100 نفر بیشتر از پنج شنبه هفته قبل است. وزارت سلامت ژاپن همچنین گفته شمار افرادی که شدت بیماری آنها بالاست و نیاز به کمک دستگاه‌های تنفس مصنوعی یا دستگاه اکسیژن‌رسانی در مراکز مراقبت‌های پزشکی یا واحدهای مراقبت‌های ویژه (ICU) دارند نیز اندکی افزایش یافته است. 

از نظر شمار فوتیهای ناشی از ویروس کرونا نیز ژاپن در روز پنج شنبه 22 دسامبر، 339 مورد مرگ را ثبت کرده است که نسبت به ماه گذشته در همین روز 195 نفر افزایش یافته است. ژاپن در 22 نوامبر 144 مورد فوتی ثبت کرده بود.

این درحالیست که سازمان بهداشت جهانی نیز از افزایش شمار مبتلایان در چین ابراز نگرانی و اعلام کرده، با وجود اینکه مقامات چینی می‌گویند شمار مبتلایان نسبتا کم است اما مرکز مراقبتهای ویژه مراکز درمانی شلوغ هستند. 

طبق آمارها، هیچ کس در چین در روز چهارشنبه گذشته از این بیماری فوت نکرده است اما درباره تاثیر واقعی موج جدید تردیدهایی وجود دارد. 

چین از سال 2020 با اجرای «سیاست کرونای صفر»، محدودیتهای شدیدی را در شهرهایی که با افزایش انتشار ویروس مواجه هستند اجرا کرده است.

پایان پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز