الجزایر و آفریقای‌‌‌جنوبی در سیسیل ایتالیا هیدروژن تولید می‌کنند

۱۴۰۱/۱۱/۲۰ - ۱۴:۰۷:۰۷
کد خبر: ۱۴۳۴۵۵۶
الجزایر و آفریقای‌‌‌جنوبی در سیسیل ایتالیا هیدروژن تولید می‌کنند
شرکت ملی نفت الجزایر (سوناتراک) و ساسول آفریقای جنوبی برای تولید هیدروژن کم‌کربن در سیسیل ایتالیا مشارکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سوناتراک و ساسول در پروژه‌‌‌ای واقع در جزیره سیسیل ایتالیا در حال همکاری برای تولید هیدروژن کم‌‌‌کربن، گاز طبیعی سنتزی (مصنوعی) با عنوان «سینگس» و ذخیره‌‌‌سازی و استفاده دوباره از دی‌‌‌اکسید کربن هستند.

این دو شرکت در بیانیه‌‌‌ای مشترک اعلام کردند که هیدروژن و گاز سنتزی «کم‌کربن» که با انرژی منابع تجدیدپذیر تولید می‌شود، برای کربن‌‌‌زدایی فرآیندها در دو سایت تولید استفاده می‌شود و می‌‌‌تواند پاسخگوی نیازهای احتمالی بیشتر در این منطقه باشد. ساسول و سوناتراک که هر دو در سیسیل ایتالیا کارخانه دارند.

هدف گسترده‌‌‌تر پروژه هیبلا که ساسول و سوناتراک به‌‌‌تازگی به مقام‌‌‌های محلی ارائه داده‌‌‌اند، اجرای پروژه‌‌‌ای به نام «دره هیدروژن در سیسیل» است که می‌‌‌تواند یکی از بزرگ‌ترین‌‌‌ طرح‌‌‌های این صنعت در ایتالیا باشد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این پروژه سالانه ۷ هزار و ۸۰۰ تن هیدروژن کم‌کربن و ۲۵ هزار تن گاز سنتزی کم کربن تولید خواهد داشت.

بر اساس این طرح، ساسول ایتالیا و سوناتراک رافینریا ایتالیانا می‌توانند دی‌اکسید کربن را جذب و مجدداً استفاده کنند و انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا ۱۲۰۰۰۰ تن در سال کاهش دهند.

ساسول، بزرگترین تولیدکننده فرآورده‌های نفتی و شیمیایی در جهان، به‌عنوان بخشی از برنامه خود برای دستیابی به هدف انتشار خالص کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ میلادی از سوخت‌های فسیلی دور می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز