شاکری: بازار سرمایه به واسطه مولد بودن نقش مهمی در رشد اقتصاد و افزایش اشتغالزایی دارد

۱۴۰۲/۰۱/۰۶ - ۰۸:۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۴۴۷۴۴۷
شاکری: بازار سرمایه به واسطه مولد بودن نقش مهمی در رشد اقتصاد و افزایش اشتغالزایی دارد
یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار سرمایه به واسطه مولد بودن نقش مهمی در رشد اقتصاد و افزایش اشتغالزایی دارد که خوشبختانه زمینه رشد آن فراهم شده است و با توجه به خروج سرمایه‌ها از بازار ارز و طلا در حال حاضر بهترین بازار برای سرمایه گذاری و مقصد نقدینگی خارج شده از سایر بازارها خواهد بود.

مجید شاکری کارشناس اقتصادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا با اشاره به روند مثبت بانک‌مرکزی در کاهش نرخ ارز؛ اظهار کرد: ریزش قیمت دلار از قله 60 هزار تومان به 40 هزار تومان با شروع به کار مرکز مبادله ایران کلید خورد و پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که نرخ این ارز وارد کانال 30 هزار تومان هم خواهد شد.

وی افزود: برداشته شدن محدودیت خرید و فروش ارز در صرافی‌ها و همچنین عرضه ارز پتروشیمی‌ها و معدنی‌ها در مرکز مبادله، آن هم با مکانیزم عرضه و تقاضا نیز در افت نرخ ارز موثر بوده است.

این کارشناس اقتصادی گفت: در شریط کنونی، ارز، طلا و سکه، خودرو به دلیل سفته بازی و مسکن دارای حبابند، اما بورس تنها بازاری است که در عین حفظ سرمایه، از تورم مصون خواهد ماند و ریسک کمتری نسبت به سایر بازار‌ها دارد.

وی گفت: بازار سرمایه حباب ندارد و سهام‌ها زیر ارزش ذاتی معامله می‌شوند، بنابراین در شرایط کنونی بهتر است مردم به این بازار از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری ورود کنند.

شاکری در پایان گفت: بازار سرمایه به واسطه مولد بودن نقش مهمی در رشد اقتصاد و افزایش اشتغالزایی دارد که خوشبختانه زمینه رشد آن فراهم شده است و با توجه به خروج سرمایه‌ها از بازار ارز و طلا در حال حاضر بهترین بازار برای سرمایه گذاری و مقصد نقدینگی خارج شده از سایر بازارها خواهد بود.

خبرنگار: زهره آقاجانی علیشاه

انتهای پیام/

نظر شما
پرونده ویژه