بارش باران و تگرگ و وزش باد شدید از امروز تا جمعه در بیشتر استان‌های کشور

۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۱۱:۳۹:۴۱
کد خبر: ۱۴۴۹۱۵۷
بارش باران و تگرگ و وزش باد شدید از امروز تا جمعه در بیشتر استان‌های کشور
کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش باران و تگرگ،‌رعد و برق و وزش باد شدید در بیشتر استان‌های کشور خبر داد که تا روز جمعه ادامه دارد و گفت: سامانه بارشی بعدی از روز یکشنبه هفته آینده وارد کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی کشور، به تشریح آب و هوای امروز چهارشنبه ۲۴ اسفند و روزهای آتی پرداخت و گفت: امروز در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، زنجان، غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر بارش باران گاهی به شکل رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: شدت بارش‌ها امروز در خوزستان، ایلام و لرستان زیاد می‌شود و در مناطقی از ارتفاعات و دامنه‌های البرز، سواحل خزر، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

رفیعی گفت: فردا پنجشنبه بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های البرز، قزوین، تهران، سمنان و بخش‌هایی از مرکز و شرق و شمال شرق کشور بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی برای روز جمعه مناطقی از شمال غرب و سواحل شرقی دریای خزر و نوار شرقی کشور را همراه با بارش پراکنده باران پیش‌بینی کرد و از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه هفته آتی خبر داد.

وی توضیح داد: امروز در مناطق شرق و جنوب شرق کشور و فردا مناطقی از غرب به تدریج مرکز، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات سرعت باد افزایش می‌یابد و در مناطق مستعد سبب گرد و خاک خواهد شد.

به گفته رفیعی امروز دریای عمان و خزر مواج است و از بعد از ظهر فردا تا روز یکشنبه نیمه شرقی خلیج فارس و به تدریج تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را کمی ابری و گاهی همراه با افزایش ابر، وزش باد و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دما ۱۹ درجه بالای صفر خواهد شد و کمینه دما به ۱۲ درجه بالای صفر رسید و پیش‌بینی می‌شود فردا هم به ۱۰ درجه برسد. 

وی سردترین مراکز استان را اردبیل با کمینه دمای صفر درجه و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر دانست و افزود: سردترین نقطه کشور هم امروز لاله‌زار در استان کرمان با ۲ درجه زیر صفر و سرعین در اردبیل با دمای صفر درجه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز