تولید روزانه ۱۶۰ تن شیر خام در شرکت کشت و صنعت شریف آباد / برنامه ریزی برای کاهش خام فروشی محصولات

۱۴۰۱/۱۲/۲۸ - ۱۳:۳۵:۰۶
کد خبر: ۱۴۵۰۸۹۶
تولید روزانه ۱۶۰ تن شیر خام  در شرکت کشت و صنعت شریف آباد / برنامه ریزی برای کاهش خام فروشی محصولات
مدیرعامل کشت و صنعت شریف آباد گفت: در بخش تولید شیر خام این شرکت با بهره گیری از 9 هزار راس دام با نژاد هلشتاین روزانه 160 تن شیر خام تولید می کند، همچنین در جهت کاهش خام فروش محصولات سال آینده احداث کارخانه تولید شیر خشک در دستور کارقرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ابراهیم غلامی، در خصوص عملکرد این شرکت در سال 1401 اظهار داشت: شرکت کشت و صنعت شریف آباد یکی از زیر مجموعه گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر از سال ۱۳۵۸ در شهرستان قزوین با هدف تولید شیرخام فعالیت خود را آغاز کرد و در ادامه توسعه محصولات خود در بخش  پروش دام گوشتی، تولید محصولات کشاورزی و لبنی نیز فعالیت خود را گسترش داده است.

مدیرعامل کشت و صنعت شریف آباد ادامه داد: این شرکت دارای دو واحد کشاورزی و دامپروری در مزرعه شریف آباد در شهرستان قزوین و کارخانه فراورده های لبنی رابتا در شهرستان قم است. در راستای اجرای طرح "از مزرعه تا سفره" با هدف ایجاد شبکه مناسب عرضه کالاهای تولیدی بخش کشاورزی و فاصله گرفتن از خام فروشی محصولات کارخانه لبنی رابتا با ظرفیت گسترده‌ای در حوزه تولید محصولات کشاورزی و لبنی را فعال کرده است.

وی اظهار داشت: در بخش تولید شیر خام این شرکت با بهره گیری از 9 هزار راس دام با نژاد هلشتاین، میانگین تولید روزانه شیرخام هر دام به حدود را 42 کیلوگرم رسانده است که با توجه به ظرفیت‌های موجود روزانه 160 تن شیر خام در این شرکت تولید می‎شود.

وی افزود: تولید شیر خام کشت و صنعت شریف آباد در سال به حدود 50 هزار تن رسیده است و در بخش صادارت نیز بیش از 5 درصد از محصولات به کشورهای همسایه صادر شده است و بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته قرار صادرات مستقیم به کشورهای هدف افزایش یابد.

غلامی اظهار داشت: درراستا توسعه سامانه فروش اکنون علاوه بر بازار مصرف داخلی به کشورهای عراق، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان، روسیه و سوریه نیز صادرات داریم و به‌زودی نیز بازارهای صادراتی جدید مانند بازار لبنان و بولیوی نیز اضافه خواهد شد.

وی افزود: ظرفیت گسترده‌ای در حوزه تولید محصولات کشاورزی و لبنی در بدنه مجموعه وجود دارد و شفافیت و انضباط مالی باعث سوددهی قابل ملاحظه این  شرکت شد. همچنین پروندهای مالیاتی که در سنوات گذشته تعیین تکلیف نشده بود، که حدود 90 میلیارد تومان مشمول بدهی مالیاتی اعلام بودیم با پیگیری های انجام گرفته این مبلغ به 3 میلیارد تومان کاهش یافت و در حال حاضر این شرکت مشکل بدهی مالیاتی ندارد.

مدیرعامل کشت و صنعت شریف آباد گفت: در سال آینده احداث کارخانه تولید شیر خشک این شرکت در قزوین در دستور کارقرار دارد و با فاصله گرفتن از خام فروشی محصولات لبنی  و با ورود موضوعات دانش‌بنیان و حرکت به سمت هوشمند سازی فرآیندهای تولیدی شرکت توسعه متوازن و پایداری را در بازار دنبال می کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز