اختصاصی برنا؛

تصویب افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲

۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ۰۰:۳۹:۱۷
کد خبر: ۱۴۵۱۰۲۵
تصویب افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲
حداقل حقوق و دستمزد کارگران با مصوبه شورای عالی کار برای سال آینده با ۲۷ درصد افزایش محاسبه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، سیصد و چهاردهمین نشست شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارفرمایی، کارگری و دولت بعد ازظهر امروز (یکشنبه 28 اسفند) به منظور تعیین حداقل دستمزد 14.5 کارگر در سال 14.02 برگزار شد.

این نشست بعد از  گذشت چند ساعت بحث و بررسی و چانه‌زنی‌های مزدی گروه‌های کارگری و کارفرمایی در نهایت با تعیین حداقل حقوق پایان پذیرفت و مقرر شد حداقل حقوق ۲۷ درصد افزایش داشته باشد. 

حداقل حقوق کارگران مشخص شد

حداقل دستمزد از ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان به ۵ میلیون و ۳۰۷ هزار تومان افزایش یافت.

مبلغ بن خواروبار کارگران یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حق مسکن ۹۰۰ هزار تومان تعیین شد. امسال مبلغ بن خواروبار ۸۵۰ هزار تومان و حق مسکن ۶۵۰ هزار تومان بود.

براین اساس حداقل حقوق کارگران ۷۳۰۸۲۸۴۰ تومان شد.

سیصد و سیزدهمین نشست شورای عالی کار با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد، صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی برگزار شد. در این نشست میزان هزینه سبد معیشت کارگران و تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ میان نمایندگان کارفرمایی، کارگری و دولت مورد بحث و مذاکره قرار گرفت و مقرر شد میزان حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ در  سیصد و چهاردمین نشست شورای عالی کار بعد از ظهر نهایی شود.

نشست قبلی شورای عالی کار ۲۶ اسفند ماه برگزار شد و علیرغم آنکه پیش بینی می شد رقم دستمزد در ساعات پایانی شب تعیین شود به دلیل برخی اختلاف نظرها در خصوص افزایش میزان دستمزد بدون نتیجه پایان یافت. 

آخرین رقم از سبد معیشت از سوی کمیته مزد اعلام شد، رقم 12 میلیون و 479 هزار و 500 تومان بود که کارگران این رقم را قبول نداشتند و رقم پیشنهادی خود برای کمیته مزد را 17 میلیون و 447 هزار و 160 تومان اعلام کرده بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز