آخرین مهلت سازمان منابع طبیعی در راه اندازی سامانه پنجره واحد زمین

۱۴۰۲/۰۱/۳۱ - ۱۱:۳۲:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۳۲۸۶
آخرین مهلت سازمان منابع طبیعی در راه اندازی سامانه پنجره واحد زمین
امروز ، آخرین مهلت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برای راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان های سراسر کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا، امروز آخرین مهلت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برای راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان‌های سراسر کشور است.

آبان ۱۴۰۱ معاون اول رئیس جمهور، ضوابط اجرایی راه اندازی پنجره واحد مدیریت زمین رو ابلاغ کرد. طبق این ابلاغیه، پنجره واحد مدیریت زمین باید تا پایان اسفند در سراسر کشور راه اندازی می‌شد.

در پی انجام نشدن تکلیفی که بر عهده سازمان منابع طبیعی بود، رئیس سازمان منابع طبیعی به عنوان متولی این سامانه ماه گذشته (اسفند ۱۴۰۱) در برنامه صف اول تلویزیون ضمن عذرخواهی از مردم، قول داد که این سامانه تا اردیبهشت ۱۴۰۲ تکمیل و در تمام استان‌های کشور راه اندازی می‌شود.

برای تسهیل در صدور مجوز‌ها و تغییر کاربری، طرح راه اندازی پنجره واحد مدیریت زمین در سال ۹۵ مطرح شد، اما همچنان راه اندازی این سامانه به تاخیر افتاده است. اواخر اسفند سال ۹۹ بخشی از این سامانه آماده شد تا اینکه در سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را بطور آزمایشی در استان اصفهان آغاز کرد. بر اساس ماده ۲ ضوابط اجرایی پنجره واحد مدیریت زمین ابلاغی معاون اول رئیس جمهور پوشش سراسری این سامانه باید تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسید به نحوی که امکان سنجی درخواست متقاضی به روش الکترونیکی فراهم شود.

اوایل بهمن پارسال حسین میررجبی معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست، اوقاف و امور خیریه، شورای عالی مناطق آزاد، سازمان شهرداری ودهیاری کشور و سازمان امور مالیاتی از جمله سازمان‌هایی هستند که در پیوستن به پنجره واحد زمین کوتاهی کرده اند.

میررجبی خاطرنشان کرد: برخی دستگاه‌ها نیز هستند که در اتصال به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین تاخیر داشتند و برخی دستگاه‌ها نیز که در ردیف آخر قرار دارند و در برابر اتصال به سامانه مقاومت می‌کنند.

وی درباره تکلیف دستگاه‌هایی که با سامانه پنجره واحد مدیریت زمین همکاری نمی‌کنند تاکید کرد:  بر اساس مواد ۹ تا ۱۳ ضوابط اجرایی در حوزه‌های مختلف، به سازمان بارزرسی کل کشور و وزارت اطلاعات تکلیف شده است تا اگردستگاهی به وظایفش عمل نکند دستگاه کم کار را به دادستانی کل کشور معرفی کنند.

تعیین تکلیف درخواست متقاضیان و تسهیل صدور مجوز تغییر کاربری اراضی در بدو ثبت درخواست و به روش الکترونیکی، مهم‌ترین کارکرد سامانه پنجره واحدِ مدیریت زمین است. با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، درآمد‌هایی که دستگاه‌ها از طریق استعلام ازمردم اخذ می‌کنند، حذف شده وسیستم بطور اتوماتیک به داده‌ها و بانک اطلاعات دسترسی خواهد داشت و این موجب افزایش شفافیت می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز