بازگشت ۲ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی‌ها به خوزستان از فردا

۱۴۰۲/۰۲/۰۹ - ۱۰:۲۶:۱۴
کد خبر: ۱۴۶۶۳۶۵
بازگشت ۲ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی‌ها به خوزستان از فردا
وزیر اقتصاد با اشاره به بازگشت ۲ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی نفتی و غیرنفتی به خوزستان گفت: بیش از ۷۰ درصد این مبلغ باید به حساب پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهر و روستا‌ها اختصاص پیدا کند و صرف حقوق و دستمزد نشود.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، درباره بازگشت عوارض آلایندگی‌های نفتی و غیرنفتی به استان خوزستان توضیح داد: بازگشت عوارض آلایندگی به استان جزو تکالیف شرکت های آلاینده و از حقوق مردم منطقه به شمار می آید و در سال‌های گذشته هم در قوانین وجود داشت اما به شکل ناقص اجرا می‌شد.

وی ادامه داد: با توجه به اصرار و پافشاری جناب آقای رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه ما باید به شکل کامل تمام حقوق مردم منطقه را استیفا کنیم با همکاری خوبی که سازمان امور مالیاتی در این زمینه داشتند موفق شدیم که در سال گذشته بیش از 5 هزار میلیارد تومان از عوارض آلایندگی عقب افتاده سنوات گذشته متعلق به حدود 10 سال گذشته را وصول کنیم و در اختیار شهرداری ها و دهیاری های استان خوزستان قرار دادیم.

وزیر اقتصاد گفت: پس از تلاش‌های جدیدی که همکاران انجام دادند 2 هزار میلیارد تومان جدید از عوارض آلایندگی که حق مردم منطقه بوده و باید صرف نارسایی های اجتماعی و مردم منطقه می‌شد اما از طرف شرکت های آلاینده پرداخت نمی‌شد از فردا صبح به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز خواهد شد.

خاندوزی اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز مبلغی از عوارض آلایندگی به استان خوزستان باقیمانده تا پایان امسال هم وصول و بازگشت این عوارض، مشابه این خبر خوب را برای شهرداری ها و دهیاری های استان به همراه داشته باشد.
 وی یادآور شد: امیدواریم حدود 5 هزار و 300 میلیارد تومان معوقات وصولی و پرداخت شده در سال گذشته، در کنار دو هزار میلیارد تومانی که از فردا به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز خواهد شد، این مبالغ صرف امور عمرانی و سرمایه‌گذاری شود.

وی افزود: متاسفانه در سنوات گذشته برنامه‌ریزی توسعه خوبی وجود نداشت و صرف هزینه های جاری می‌شد اما با ترتیباتی که از سوی دولت در نظر گرفته شده و همکاری استاندار بیش از 70 درصد این مبلغ به حساب پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهر و روستا ها اختصاص پیدا کند و صرف حقوق دستمزد نشود.

انتهای پیام/

نظر شما