توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک تهران- ابوظبی

۱۴۰۲/۰۲/۱۹ - ۲۳:۰۵:۴۲
کد خبر: ۱۴۷۱۲۸۸
توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک تهران- ابوظبی
نشست مشترک جمعی از فعالان اقتصادی دولتی و بخش خصوصی امارات متحده عربی و مدیران ارشد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با مشارکت اتاق بازرگانی ایران و امارات با هدف بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران به میزبانی شستا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در نشست مشترک جمعی از فعالان اقتصادی دولتی و بخش خصوصی امارات متحده عربی و مدیران ارشد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با مشارکت اتاق بازرگانی ایران و امارات، سیف الزعابی معاون سفیر امارات متحده عربی در ایران، بر روابط تاریخی دو کشور تاکید کرد و گفت: فرصت‌های همکاری مشترک بسیاری بین ایران و امارات وجود دارد به ویژه بخش‌خصوصی دو کشور راه همواری برای مشارکت پیش رو دارند.

سیف الزعابی معاون سفیر امارات متحده عربی در جمهوری اسلامی ایران ، با بیان اینکه اقتصاد ایران و امارات مکمل یکدیگر هستند، افزود: دو کشور فرصت‌های مشترک همکاری در آسیای میانه و غرب آسیا دارند که امیدواریم این نشست به عنوان نخستین دور از نشست‌های آینده آغاز مبارکی برای این همکاری‌ها باشد.

معاونت برنامه ریزی راهبردی و سرمایه گذاری شستا نیز طی آنچه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شستا نامید با اشاره به اینکه شستا ۲ درصد از تولید ناخالص ملی ایران را انجام می‌دهد، تصریح کرد: شستا در ۱۵ صنعت راهبردی حضور موثر دارد و ۲۷۰ شرکت زیر مجموعه آن قابلیت صادرات به کشورهای همسایه و منطقه را دارا هستند.

احسان احمدی یکی از بزرگترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شستا را پروژه پترواُلفین به ارزش دو میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری شستا بازگشت مناسبی برای سرمایه‌گذاران خواند داشت.

وی همچنین به پروژه‌های سرمایه‌گذاری مانند توسعه لاستیک بارز به ارزش ۱۷۱ میلیون دلار که تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید اشاره کرد و ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ شستا تولید طلا در استان‌های سیستان و بلوچستان و کردستان به ارزش سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیون دلار است که با اجرای آنها ۱۰ تن ظرفیت سالانه تولید طلا ایجاد خواهد شد.

در ادامه نشست مشترک فعالان اقتصادی امارتی و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، مصطفی سوری معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی طی سخنانی بر اهمیت افزایش صادرات غیرنفتی در راهبرد اقتصادی ایران تاکید کرد و گفت: در همین رابطه گروه تامین اجتماعی تصمیم دارد نمایشگاه دائمی توانمندی‌های صادراتی ایران را ایجاد کند.

وی افزود: با توجه به اینکه کشورهای منطقه به ویژه امارات متحده عربی بستر مناسبی برای توسعه صادرات ایران هستند پیشنهاد می‌کنیم این کشور میز دائمی را در نمایشگاه یاد شده در اختیار خود بگیرد.

نشست مشترک فعالان اقتصادی امارات و شستا برای نخستین بار با حضور جمعی از نمایندگان بزرگترین شرکت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری امارات متحده عربی از تمام امارت‌های این کشور از جمله دوبی، راس‌الخیمه، ابوظبی و… برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز