رئیس سازمان اداری و استخدامی: ایجاد هم ترازی جدید در وزارتخانه‌ها ممنوع شد

۱۴۰۲/۰۲/۳۱ - ۱۶:۰۸:۳۰
کد خبر: ۱۴۷۶۰۹۹
رئیس سازمان اداری و استخدامی: ایجاد هم ترازی جدید در وزارتخانه‌ها ممنوع شد
رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به اینکه تحول اداری پرحجم‌ترین فصل برنامه هفتم توسعه است، گفت: در لایحه این برنامه، ممنوعیتی برای ایجاد هم ترازی‌های جدید در وزارتخانه‌ها اعلام کردیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، میثم لطیفی در همایش معرفی سند برنامه پنج ساله هفتم توسعه، درباره ایجاد هم ترازی در وزارتخانه‌ها اظهار کرد: پیش از این اصل هم‌ترازی برای بحث حقوق و دستمزد بود، اما در سنوات اخیر از این موضوع برای حفظ جایگاه و مرتبط استفاده شد؛ بنابراین حکمی در برنامه هفتم توسعه برای ممنوعیت در این زمینه اعلام کردیم.

وی افزود: تحول نظام اداری سیستم عامل سیستم پیشرفت کشور است. اگر در این حوزه تغییری رخ ندهد اهداف مرتبط با پیشرفت کشور محقق نخواهد شد. بنابراین می توان گفت پر حجم ترین بخش در برنامه هفتم توسعه مربوط به سند تحول اداری است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی، گفت: تعداد زیادی شهرستان جدید با ۱۵ الی ۱۶ هزار جمعیت در حال ایجاد هستند و موازنه روستا و شهر به هم خورده است. در این صورت نباید پست جدید ایجاد شود که منجر به بزرگ شدن دولت می‌شود.

به گفته لطیفی، حذف تشکیلات موازی در احکام لایحه برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است. در این راستا با چند وزارتخانه هماهنگی‌های لازم انجام شده تا این اقدام به صورت آزمایشی اجرایی شود.

انتهای پیام/

نظر شما