آمادگی ۹۰ درصدی وزارت رفاه برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک

۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ۱۲:۰۰:۲۷
کد خبر: ۱۴۷۸۷۶۵
آمادگی ۹۰ درصدی وزارت رفاه برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آمادگی 90 درصدی این وزارتخانه برای اجرای طرح کالا برگ الکترونیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درباره وضعیت اجرای سراسری طرح «کالا برگ» الکترونیک اظهار کرد: دوسال است که اجرای طرح کالابرگ آغاز شده است.این طرح سه مرحله اجرای آزمایشی داشته و پایلوت سوم آن تقریبا کشوری بود. اگر قرار است به صورت سراسری و قطعی اجرا شود نیازمند زیرساخت‌های بسیار قدرتمند است.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بالای ۹۰ درصد آمادگی دارد که طرح کالابرگ را به طور سراسری اجرا کند.

کالابرگ

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر توانسته‌ایم حداقل در ۴۸ هزار نقطه از کشور با فروشگاه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به توافق برسیم گفت: بنابراین آمادگی سخت‌افزاری به وجود آمده است اما به لحاظ نرم‌افزاری باید آمادگی‌هایی برای اتصال فروشگاه‌ها ایجاد شود. این سازوکار و سامانه به زودی به طور کامل آماده می‌شود تا یک اتفاق بزرگ در کشور بیافتد که زمان آن در دولت تصمیم گرفته می‌شود زیرا نیازمند منابع است.

عسگریان افزود: عزم بسیار جدی در دولت وجود دارد که از طریق کالابرگ به اقشار مختلف مخصوصا اقشار محروم و دهک‌های پایین کمک کند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقطه‌یابی کرده و اقدامات لازم را انجام داده است. امیدوارم طی این چند روز میزان آمادگی‌مان به ۹۵ تا ۹۹ درصد برسد. به این ترتیب اگر دولت اعلام کند، آماده هستیم زیربار اجرای طرح برویم.

کالای یارانه ای

بر اساس این گزارش، اجرای فراگیر کالابرگ الکترونیک در روزهای آینده برای سه دهک اول درآمدی آغاز خواهد شد.

همچنین افزایش 20 درصدی مبلغ یارانه در صورت استفاده از آن برای خرید 9 قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیک کلید خورده است.

بر اساس اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه، امکان استفاده از یارانه ماه بعد برای خرید کالاهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیک در هر ماه فراهم شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز