بهره برداری از طرح افزایش ۴برابری ظرفیت آب شیرین‌کن غرب جزیره / همت سازمان منطقه آزاد قشم برای کاهش تنش آبی در روستاها

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۰۹:۲۴:۰۲
کد خبر: ۱۴۸۲۶۴۶
بهره برداری از طرح افزایش ۴برابری ظرفیت آب شیرین‌کن غرب جزیره / همت سازمان منطقه آزاد قشم برای کاهش تنش آبی در روستاها
مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم گفت: طرح افزایش ۴ برابری ظرفیت آب شیرین کن غرب جزیره به منظور کاهش تنش آبی در روستاهای قشم، افزایش رضایتمندی مردم و جبران عدم تامین آب توسط دستگاه های مربوطه، با اختصاص هزینه راه اندازی آبشیرینکن و پرداخت یارانه تولید و حمل آب به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا، شهرام داوری مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم، با اعلام این خبر گفت: طبق تقسیم وظایف انجام شده حوزه آبرسانی در شهر قشم برعهده سازمان منطقه آزاد و آبرسانی در سایر روستاها و شهرهای جزیره برعهده اداره آب و فاضلاب شهرستان قرار دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون به دلیل مشکلات موجود، تنش آبی در روستاهای غربی جزیره برطرف نشده و سازمان منطقه آزاد قشم به دلیل وظایف انسان دوستانه اقدام به ساخت آب شیرین کن و تامین آب آشامیدنی در غرب جزیره کرده است.

به گفته داوری، با اقدام جهادی متخصصان داخلی و نیروهای بومی این شرکت، تامین آب سالم و بهداشتی ۱۳ روستا و بیش از ۱۰هزار نفر جامعه محلی به مرکزیت «آب شیرین کن باسعیدو» محقق می شود. 

وی ادامه داد: این شرکت با تکیه بر توان فنی جوانان بومی و متخصصان درون سازمانی خود طی  ۲۰روز اخیر و در قالب اقدامی جهادی، طراحی و نصب یک دستگاه آب شیرین کن ۱۲۰۰ متر مکعبی را با موفقیت به سرانجام رسانید.

داوری افزود: در قالب این طرح، ظرفیت تولید آبشیرینکن باسعیدو از ۴۰۰ به ۱۶۰۰ متر مکعب افزایش می یابد که ۱۳ روستای منطقه منتهی الیه غربی جزیره را پوشش می دهد و با این اقدام، شمار مصرف کنندگان آب سالم و بهداشتی تولید شده در این سایت آبشیرینکن به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم ارزش ریالی تجهیزات دستگاه های اسمز معکوس( RO) و عملیات طراحی و نصب این تجهیزات شیرین سازی آب از دریا را بالغ بر ۲۵۰میلیارد ریال اعلام‌ و اضافه کرد: این مبلغ از محل منابع داخلی و جابجایی تجهیزات از سایت آب شیرین کن شهر قشم به غربی ترین نقطه جزیره محقق شده است.

داوری تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم علاوه بر هزینه ساخت آب شیرین کن، بابت هرمترمکعب آب تولید شده رقم ۱۴۰ هزارریال یارانه پرداخت میکند که این مبلغ در سال به بیش از ۸۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم خاطرنشان کرد: علاوه بر یارانه تولید آب در ماه رقمی بیش از سه میلیارد نیز بابت یارانه حمل آب پرداخت خواهد شد که این میزان نیز در سال به رقم ۳۶ میلیارد ریال خواهد رسید.

داوری تاکید کرد: با وجود اینکه هزینه تامین آب اعم از طراحی و نصب آب شیرینکن، ایجاد انشعاب آبرسانی و پرداخت یارانه تولید و توزیع در روستاها برعهده اداره آبفا می باشد، تاکنون این نهاد به وظایف ذاتی خود در قشم به صورت کامل عمل نکرده و هیچ مبلغی نیز بابت اقدامات انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد قشم، پرداخت نکرده است.

به گفته داوری، آئین بهره برداری از طرح افزایش ظرفیت ۴برابری آب شیرین کن غرب جزیره قشم با حضور عادل پیغامی رییس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، جمعی از مسئولین استانی و محلی در روز چهارشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ عصر در محل آب شیرین کن روستای باسعیدو همجوار با بندر صیادی برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز