انجام ۱۴۱ پرواز از ۱۰ فرودگاه برای انتقال زائران حج تمتع

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۱۰:۲۱:۰۷
کد خبر: ۱۴۸۲۶۹۰
انجام ۱۴۱ پرواز از ۱۰ فرودگاه برای انتقال زائران حج تمتع
سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: تا ساعت ۲۴ دیشب کل پرواز‌های انجام شده ۱۴۱ سورتی پرواز بوده که ۳۳ هزار و ۴۵ نفر از حجاج بیت الله به سرزمین وحی انتقال پیدا کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسام قربانعلی سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، گفت: عملیات حج ۱۴۰۲ از تاریخ ۳ خرداد امسال کار خود را آغاز کرد و غیر از دو پرواز که عوامل حج را در تاریخ ۲/۳۱ و ۲/۲ جابه‌جا کرد، از روز سوم خرداد با ۹ پرواز از مبدا تهران، ساری و یزد شروع شد.

قربانعلی افزود: عملیات انتقال حجاج تا امروز از تهران، ساری، یزد، رشت، زنجان، شیراز، اصفهان، بیرجند، بوشهر و ارومیه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پرواز‌های مدینه بعد به مقصد فرودگاه جده از مشهد مقدس و اصفهان ۱۶ خرداد آغاز شده است و ما از دو مبدأ فرودگاه بیرجند و فرودگاه ارومیه پرواز‌های مدینه دوم به سمت فرودگاه جده را در چندروز گذشته طی کردیم، همچنین اعزام حجاج از فرودگاه بوشهر از امروز ۱۷ خرداد شروع می‌شود.

به گفته قربانعلی ۴۱ پرواز در رأس زمان اعلام شده و ۲۴ پرواز دارای تعجیل بوده است. بقیه پرواز‌ها نیز بجز یک پرواز با تأخیر حداقلی مواجه بوده است که آن هم با توجه به فشردگی و انجام ۲۴ ساعته این عملیات، با تأخیر‌های طبیعی و غیر آزار دهنده همراه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: تا دیشب تعداد ۱۲ هزار و ۳۸ نفر از فرودگاه امام خمینی،۳ هزار و ۱۷۵ نفر از فرودگاه یزد، ۴هزار و ۴۲۴ از فرودگاه ساری،۴ هزار و ۶۴۰ نفر از فرودگاه اصفهان،۴۶۹ نفر از فرودگاه رشت، یک‌هزار ۳۵۹ نفر از فرودگاه زنجان، ۲ هزار و ۶۵ نفر از فرودگاه ارومیه، ۲ هزار و ۳۳۵ نفر از فرودگاه مشهد، یک‌هزار و ۳۷۵ نفر شیراز و هزار و ۱۶۵ نفر از فرودگاه بیرجند با هواپیمای جمهوری اسلامی ایران به فرودگاه‌های مدینه و جده اعزام شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز