استاندار: نوروزگاه ها مکانی مناسب برای معرفی هویت سنتی ایلام است

۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ۱۹:۴۵:۰۸
کد خبر: ۱۴۵۱۳۵۱
استاندار: نوروزگاه ها مکانی مناسب برای معرفی هویت سنتی ایلام است
استاندار ایلام گفت: نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات محلی و نوروزگاه ها افزون بر اینکه مکانی مفرح و شاد برای مردم و گردشگران نوروزی هستند، هویت بومی و سنتی استان را نیز معرفی می کنند

به گزارش‌خبرگزاری‌برناازایلام، حسن بهرام نیا روز دوشنبه در آیین گشایش نوروزگاه و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی ایلام در قلعه والی اظهار کرد: این اماکن سنت، فرهنگ و تاریخ مردم استان را در معرض دید گردشگران قرار می دهند.

وی افزود: تلاش های خوبی در زمینه با بازسازی محوطه شامل حوض، دیوار ورودی، نورپردازی و ایجاد فضای سبز قلعه والی شهر ایلام با متراژ ۲ هزار و ۳۰۰ متر با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار ایلام تاکید کرد: برای بازسازی این پروژه از محل مسوولیت های اجتماعی شرکت نفت به میزان ۱۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی نیز پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است‌.

بهرام نیا یادآور شد: تغییر و تحول صورت گرفته در این مدت منجر به فراهم کردن مکانی شاداب و با نشاط برای مردم شده است و از خدمات صورت گرفته در این مکان تقدیر می شود.

وی ادامه داد: برپایی این نمایشگاه ها با توجه به ورود مسافران نوروزی به استان بسیار ارزشمند است که از طریق آن سنت، فرهنگ، صنایع و تاریخ مردم استان در معرض نمایش گردشگردان قرار می گیرد تا با هویت مردم این استان آشنا شوند و با خاطره خوب از استان خارج شوند.

استاندار ایلام افزود: ایلام دارای آثار باستانی و تاریخی، مراکز مذهبی و فرهنگی زیادی است که با معرفی آنها به مسافران می‌توان هم از این فرصت برای شناساندن ظرفیت های استان استفاده کرد و هم تحولی در اقتصاد استان صورت گیرد.

بهرام نیا با بیان اینکه اماکن گردشگری استان ایلام آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند، گفت: خدمات دهی به مسافران نوروزی تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان ایلام نیز گفت: برای نوروز ۱۴۰۲ تعداد ۱۰۰ غرفه در نقاط مختلف استان دایر شده است

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز