۵ تن چوب قاچاق در شهرستان دهلران توقیف شد

۱۴۰۲/۰۳/۱۱ - ۱۲:۵۸:۲۱
کد خبر: ۱۴۸۰۸۸۸
۵ تن چوب قاچاق در شهرستان دهلران توقیف شد
دادستان دهلران گفت: با هوشیاری نیروهای منابع طبیعی، ۵ تن چوب قاچاق در شهرستان دهلران توقیف شده‌است

به‌گزارش‌خبرگزاری‌برناازایلام؛بهنام تیر افکن‌اظهار داشت: در هفته‌های گذشته گزارشاتی مبنی بر قطع درختان حاشیه راه‌های اصلی و اطراف شهر دهلران به منابع طبیعی دهلران به صورت شبانه اعلام می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع که بحث قاچاق چوب محسوب می‌شد، یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دهلران با هماهنگی قضایی فرد مورد نظر که شبانه اقدام به قطع درختان می‌کرد شناسایی و با همکاری مامورین نیروی انتظامی در محل جرم دستگیر می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران عنوان کرد: از متهم یک اره چوب بری کشف و کامیونت وی به پارکینگ انتقال داده می‌شود و در این راستا پرونده در دادسرا تشکیل شده و برای برسی خسارت احتمالی بیشتر و شناسایی همدستان وی پرونده در دست برسی است.

وی ادامه: متاسفانه برخی افراد سودجو با بی مسئولیت نسبت به قاچاق چوب، هیزم، ذغال و دیگر محصولات جنگلی و مرتعی اقدام می‌کنند که جرم محسوب می‌شود.

تیرافکن ادامه داد: هرگونه تجاوز به جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی به استناد به ماده یک قانون مجازات مرتکبین قاچاق، و مواد ۴۸ و تبصره هفت ماده سه قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع جرم است.

دادستان دهلران تصریح کرد: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که بهر طریق نسبت به حمل، نگهداری، خرید و فروش چوب و دیگر محصولات جنگلی و مرتعی و محصولات فرعی و تبدیل شده آنها که موضوع عایدات دولت بوده، بدون اخذ پروانه بهره برداری و مجوز لازم از طریق منابع طبیعی اقدام نمایند مجرم محسوب شده و برابر قانون مجازات می‌شوند

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز