دکتر روانشناس تهران و نحو انتخاب آن

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۹:۳۹:۴۱
کد خبر: ۱۱۰۹۵۷۴
دکتر روانشناس تهران و نحو انتخاب آن
هنگامی که برای درمان مشکلاتی که خارج از توان شما هستند به دنبال دکتر روانشناس تهران هستید نکات زیر می تواند به شما در انتخاب روان درمانگر کمک کند.

به گزارش برنا، در دوره ای از زندگی، هر یک از ما ممکن است احساس نارضایتی پیدا کرده و برای حل مشکلات خود به کمک روانشناس نیاز داشته باشیم.

هنگامی که برای درمان مشکلاتی که خارج از توان شما هستند به دنبال دکتر روانشناس تهران هستید نکات زیر می تواند به شما در انتخاب روان درمانگر کمک کند.

براساس گزارش موسسات ملی بهداشت روان، بیش از 11 درصد از جامعه برای مقابله با احساسات و مشکلاتی که بیش از توان آنها به نظر می رسد نیاز به کمک دارند. مشکلاتی در رابطه با:

ازدواج یا رابطه

وضعیت خانوادگی

از دست دادن شغل

مرگ یکی از عزیزان

افسردگی

استرس

فرسودگی شغلی

سوء مصرف مواد

این تلفات و فشارهای زندگی روزمره ممکن است گاهی اوقات به طور قابل توجهی ناتوان کننده باشند. گاهی اوقات برای رفع این مشکلات نیاز به کمک یک متخصص آموزش دیده و دارای مجوز داریم. دکتر روانشناس تهران یا سایر شهرها به افرا مختلف در هر سنی از طریق درمان کمک می کنند تا زندگی سالم تر و پربارتری داشته باشند.

چه موقع باید به دکتر روانشناس تهران مراجعه کنیم؟

زمانی که احساس ناتوانی و ناراحتی غرق کننده و طولانی مدت دارید و به نظر نمی رسد با وجود تلاش و کمک خانواده و دوستان، مشکلات شما بهتر شود.

اگر انجام کارهای روزمره برای شما دشوار است: به عنوان مثال، نمی توانید در کارها تمرکز کنید، و در نتیجه عملکرد شما آسیب می بیند.

اگر بیش از حد نگران هستید و انتظار بدترین حالت را دارید یا دائماً در تردید هستید.

اگر اقدامات شما برای خود یا دیگران مضر است: به عنوان مثال، شما بیش از حد الکل می نوشید ، سوء مصرف مواد مخدر دارید یا بیش از حد بحث برانگیز و پرخاشگر شده اید.

روانشناس و رواندرمانی

روانشناسانی که در روان درمانی و سایر اشکال درمان روانشناختی تخصص دارند، افرادی بسیار آموزش دیده ای و دارای مهارت در فهم رفتار انسان، ارزیابی سلامت روان، تشخیص و درمان مشکلات هستند. روانشناسان با بیماران همکاری می کنند تا احساسات و نگرش آنها را تغییر دهند و به آنها کمک کنند تا الگوهای رفتاری سالم و موثرتری را ایجاد کنند.

یک دکتر روانشناس تهران برای تغییر افکار، عواطف و رفتارهای خود از روش های معتبر علمی استفاده می کند. روان درمانی یک تلاش مشترک بین مراجع و روانشناس است. درمان یک محیط حمایتی برای صحبت آزادانه و محرمانه درباره نگرانی ها و احساسات فراهم می کند. روانشناسان حفظ محرمانه بودن شما را بسیار مهم می دانند و در صورت اشتراک اطلاعات محرمانه  با آنها خیالی آسوده خواهید داشت.

هنگام انتخاب روانشناس به چه مواردی باید توجه داشت

روانشناسان و مراجعین با هم همکاری می کنند. ارتباط درمانی بسیار مهم است. اکثر روانشناسان اتفاق نظر دارند که یک عامل مهم در انتخاب یک روانشناس خاص، پس از احراز صلاحیت اخلاقی و علمی، میزان راحتی شخصی شما با آن روانشناس است. رابطه درمانی مناسب با روانشناس بسیار مهم است. روانشناسی را انتخاب کنید که با او راحت باشید.

آیا مراجعه به دکتر روانشناس تهران به من کمک می کند؟

طبق یک تحقیق از دانشکده روانشناسی دانشگاه استنفورد، برخی از انواع روان درمانی ها می تواند افسردگی، اضطراب، وسواس و علائم مربوط به آنها مانند غم، خستگی و تنش را به طور معنی داری کاهش دهد. تحقیقات به طور فزاینده ای از این ایده که سلامت عاطفی و جسمی ارتباط تنگاتنگی دارند و دیدن یک روانشناس می تواند سلامت کلی فرد را بهبود بخشد ، پشتیبانی می کند.

درمان وسواس توسط دکتر روانشناس تهران

ممکن است در اطراف شما افراد زیادی باشند که از بیماری وسواس رنج برده و به دنبال درمان وسواس باشند. ممکن است راهکارهای متفاوت را امتحان کرده باشند و نتیجه درستی نگرفته باشند. در ادامه مطالب مفیدی درباره درمان وسواس ارائه می شود.

وسواس چیست؟

در درمان وسواس ابتدا باید دانست که وسواس چیست و چه نوع اختلالی می‌باشد؟ وسواس تصویر یا انگیزه ای غیر ارادی است که بارها و بارها در ذهن شما رخ می‌دهد و شما نمی خواهید این رفتارها را داشته باشید. در حالی که نمی توانید جلوی آنها را بگیرید. برای انجام ندادن این کار ها و راحت شدن از دست آنها برنامه های زیادی می ریزید و کارهای زیادی انجام می دهید، اما باز هم دچار همان حالت شده و وسواس فکری به سراغ شما می آید. در این شرایط دکتر روانشناس تهران درمان وسواس را برای شما شروع می کند.

نشانه های وسواس

 بیشتر افرادی که افکار وسواسی دارند دارای خصوصیات مشترکی هستند که برخی از آن ها به صورت زیر است :

ترس از آلوده شدن به کثیفی و میکروب

 ترس از دست دادن کنترل خود و آسیب به دیگران

تغییر رفتار و یا تصورات و افکار خشن

 تمرکز زیاد و عقاید مذهبی نامتعارف

 حساسیت به تقارن داشتن: همه چیز باید متقارن و متناسب با هم باشد.

 رفتارهای اعتیادی مثل قمار

 راههای درمان وسواس

 افراد مبتلا به وسواس اگر تحت درمان و مراقبت دکتر روانشناس تهران قرار نگیرند ممکن است افکار وسواسی زیادی پیدا کرده و درمان آن ها سخت تر شود. درمان وسواس بهتر است سریع آغاز شود. برای درمان این افراد راهکارهای زیادی ارائه شده است، اما بهترین راهکار های درمان وسواس به صورت زیر است:

 درمان مواجه ای وسواس

 بیشتر روانشناسان توصیه می کنند که بیمار باید در مقابل وسواسش قرار گرفته و آن را تجربه کند تا وسواس از بین برود. این شکل از رواندرمانی باید توسط دکتر روانشناس کارآزموده صورت گیرد.

شناخت درمانی

این نوع درمان توسط دکتر روانشناس تهران با توجه به شناخت افکار فاجعه بار و احساسات فرد مبتلا به وسواس انجام می‌شود. روانشناس سعی می‌کند با شناخت این افکار و روابط بیمار روشهای ساده و موثرتری را در مقابله با وسواس به شما ارائه کند.

 درمان افسردگی و داروهای ضد افسردگی

برای درمان وسواس گاهی داروهای ضد افسردگی یا ضد اضطراب هم استفاده می‌شود اما این داروها به تنهایی موثر نیست و راهکارهای دیگر نیز باید با آنها انجام شود. برخی مواقع درمان افسردگی موازی با درمان وسواس پیش می رود.

 خانواده درمانی توسط دکتر روانشناس

 اغلب افرادی که مبتلا به وسواس هستند در خانواده ای زندگی میکنند که در تعادل و سازگاری اجتماعی دچار مشکل هستند و درمان وسواس برای آنها و خانواده آنها اهمیت بسیار زیادی دارد. روانشناس از خانواده آنها کمک می‌گیرد و با روش‌های موثر و متفاوت به خانواده و فرد مبتلا آموزش می دهد و سعی می‌کند به درمان وسواس بپردازد.

 گروه درمانی

 یکی از راه‌های دیگری که امروزه مورد استفاده دکتر روانشناس تهران قرار می‌گیرد استفاده از گروه درمانی است. در این روش فرد با افراد دیگری که مبتلا به وسواس هستند ارتباط برقرار کرده، در یک گروه قرار میگیرد و مشکلات آنها را شناخته و با راهکارهای ارائه شده توسط آنها به برطرف کردن وسواس خود می پردازد.

چگونه می توانیم به افراد دارای وسواس کمک کنیم؟

در طول درمان وسواس، اطرافیان نیز باید راه کارهای دکتر روانشناس تهران را به کار برند. به عنوان مثال نباید وی را مسخره کنید، یا از وی  بخواهیم که تشریفات را کمتر کرده و یا مانع او شویم. در طول دوره‌ای که فرد در حال درمان وسواس می باشد به وی کمک کنید تا تمامی مراحل درمان را ادامه دهد. اجازه ندهیم وسواس تمام کنترل زندگی ما را در دست بگیرد. شوخ طبع باشیم و به هم کمک کنیم تا مشکلات بر طرف شود.

نظر شما