کدام فصل برای سفر به استانبول بهتر است؟

۱۴۰۱/۱۲/۲۳ - ۱۷:۲۲:۵۵
کد خبر: ۱۴۴۸۸۸۱
کدام فصل برای سفر به استانبول بهتر است؟

استانبول یکی از مسحورکننده‌ترین شهرهای جهان که در میان ۱۰۰ مقصد برتر سفر در دنیا شناخته می‌شود. استانبول همچنین تنها شهر در جهان است که در دو قاره گسترده شده است و آسیا و اروپا را به هم متصل می‌کند. استانبول علاوه بر اینکه بزرگ‌ترین شهر ترکیه است، پس از پایتخت، مرکز اقتصادی، فرهنگی و تاریخی ترکیه است. یکی از موارد مهمی که در هنگام خرید بلیط شهر استانبول باید به آن توجه کنید، بهترین فصل رفتن به این شهر است. در این مقاله از سفرمارکت در مورد بهترین فصل سفر به استانبول و آب و هوای این شهر در تمام فصول سال صحبت خواهیم کرد.

 

معرفی استانبول و آب و هوای آن

استانبول با بیش از ۲۵۰۰ سال تاریخ، سنت، فرهنگ، شگفتی‌ها و بناهای دیدنی بزرگ خاصی برای دیدن دارد. همچنین بهترین غذاهای جهان را می‌توانید در این شهر میل کنید. همه اینها ارزش بازدید در هر زمان از سال را دارد. استانبول به طور متوسط سالانه ۱ میلیون بازدیدکننده دارد و ازدحام گردشگران در تمام طول سال وجود دارد. اما در تابستان، در فصل اوج گردشگری استانبول است و شهر در این فصل شلوغ‌تر می شود. آب و هوای استانبول به طور کلی دارای تابستان‌های گرم و آفتابی، زمستان‌های سرد و فصل بارانی در پاییز و بهار است. برای سفر به این شهر در هر فصلی می توانید بلیط تهران استانبول و بلیط استانبول به تهران را با ورود به این لینک بخرید: https://safarmarket.com/flights/istanbul

چگونه بهترین زمان سفر به استانبول را انتخاب کنیم؟

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، باید مشخص کنید کدام ماه برای شما بهترین است و این بستگی به ترجیحات شما دارد. برای چه به استانبول سفر می کنید؟ چه چیزی را می‌خواهید ببینید و انجام دهید؟ آیا فعالیت‌های خارج از منزل را دوست دارید؟ آیا شما از طرفداران تورها هستید؟ یا ترجیح می‌دهید تنهایی سفر کنید؟ آیا می خواهید به سواحل بروید یا ترجیح می دهید از بازارهای شلوغ در ماه دسامبر لذت ببرید؟ آیا مکان‌های خاصی مانند سلطان احمد را در نظر دارید؟

هر فصلی را که برای سفر به استانبول انتخاب می‌کنید، ابتدا مکانی برای اقامت خود پیدا کنید یا هتل رزرو کنید. سپس می‌توانید بزرگترین ماجراجویی زندگی خود را شروع کنید.

 

تابستان در استانبول

تابستان بهترین زمان برای بازدید از بسیاری از نقاط جهان است و همین امر در مورد استانبول نیز صدق می‌کند. فصل اوج، ژوئن و شلوغ‌ترین ماه سال، با وجود گرمای شدید، آگوست است.

اگرچه هوا نسبتاً خشک است، ممکن است بارندگی گاه به گاه وجود داشته باشد. این بدان معنا نیست که باید وسایل بارانی خود را برای تعطیلات تابستانی در استانبول ببرید. در عوض، یک لباس و کفش مناسب تابستانی بهترین انتخاب خواهد بود و چند لایه اضافی برای عصرهای خنک‌تر که دمای هوا تا ۲۱ درجه سانتیگراد می‌رسد، اضافه کنید.

در تابستان کارهای زیادی برای انجام دادن در استانبول وجود دارد، اما آنها قیمتی بالا دارند. قیمت ها از ماه خرداد افزایش می‌یابد، جمعیت بیشتر می‌شود و صف‌ها طولانی‌تر می‌شوند. اگر شما از شلوغی اجتناب می‌کنید، پس باید از سفر به استانبول را در فصل‌های دیگر انجام دهید. با تور استانبول سفرمارکت می توانید یک تجربه دلپذیر را در فصل مورد نظر خود رقم بزنید.

 

 

پاییز در استانبول

برای برخی، مخصوصا ایرانیان پاییز در استانبول بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما و بازدید از این شهر است. از مهر تا اوایل آذر، آب و هوا به طور کلی گرم و مطبوع باقی می‌ماند، با روزها و شب‌های گرم و بارش باران کمتر از فصل بهار.

در اوایل پاییز به اندازه ماه‌های تابستان جمعیت گردشگران زیاد است. این زمان از سال بهترین زمان برای بازدید برای افرادی است که با بودجه کم سفر می‌کنند و به دنبال جلوگیری از شلوغی هستند. کارهایی که باید در پاییز در استانبول انجام دهید بسیار زیاد است. از جشنواره جاز و جشنواره عروسکی گرفته تا گشت‌وگذارها در کشتی‌های تفریحی بسفر ماساژ حمام ترکی، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

زمستان در استانبول

زمستان در استانبول یک فصل کم جمعیت و ایده‌آل برای کسانی است که می‌خواهند اوقاتی آرام داشته باشند. فصل سرما از اواخر آبان شروع می‌شود و تا اوایل فروردین با کاهش قابل توجه دما ادامه می‌یابد. زمستان‌های استانبول طولانی، سرد، بادخیز و ابری با میانگین پنج روز برفی در سال است.

این زمان از سال زمانی است که با صبح‌های مه آلود از خواب بیدار می‌شوید، اما آنقدرها هم بد نیست. برخی از مردم سفر به استانبول در فصل زمستان را دوست دارند. در این فصل کاهش قابل توجهی در نرخ اتاق‌ها نیز مشاهده خواهید کرد. این ماه‌ها را برای مسافرانی که بودجه کمی دارند ایده‌آل است.

کارهایی که باید در استانبول در ماه‌های سرد انجام دهید به طور شگفت‌انگیزی زیاد است! گشت‌وگذار در موزه و بازدید از مکان‌های دیدنی معروف مانند ایاصوفیه، مسجد آبی و کاخ توپکاپی از بهترین فعالیت‌های زمستانی هستند. گرم شدن در حمام ترکی، نوشیدن چای ترکی در خیابان استقلال وخرید در بازار بزرگ نیز از تفریحات جذاب زمستانی استانبول است.

 

بهار در استانبول

فصل اوج در استانبول از اواسط فروردین آغاز می‌شود و در خرداد به پایان می‌رسد. این فصل بهترین زمان برای رزرو تور لحظه آخری استانبول است؛ زیرا رویدادهای مختلفی در شهر وجود دارد که در هوای خوب بهتر از هوای سرد تجربه می‌شود. بنابراین ایده خوبی است که یک ژاکت گرم و یک بارانی راحت و گرم داشته باشید. کفش مناسب، روسری، کت بارانی و چند لایه لباس بیشتر برای عصرهای خنک‌تر، بهترین پوشاک بهاری استانبول هستند.

بهار در استانبول فصل رویدادهای بسیاری است. جشنواره‌هایی مانند جشنواره لاله‌های استانبول و جشنواره فیلم استانبول جشن هایی هستند که در تمام ماه‌های بهار ادامه دارند. اگر می‌خواهید شکوفه گل‌های لاله را ببینید، بهتر است از برخی از پارک‌ها مانند پارک یلدیز و گلهانه دیدن کنید.

بهترین زمان سفر به استانبول برای شما چه زمانی است؟

فصل پیک در استانبول از خرداد شروع می‌شود و تا اوایل مهر ادامه می‌یابد، زمانی که هوا هنوز گرم است. بنابراین، اگر عاشق فعالیت‌های خارج از منزل در هوای گرم هستید، تابستان فصل مناسبی برای سفر به استانبول است. مرداد و شهریور برای تعطیلات تابستانی در سواحل زیبای استانبول ایده‌آل هستند.

از سوی دیگر، اگر فصل جادویی زمستان را در شهر ترجیح می‌دهید و می‌خواهید شب سال نو را در بسفر جشن بگیرید، دی ماه شماست. برای کسانی که می‌خواهند با بلیط ارزان استانبول سفر می‌کنند، ارزان‌ترین زمان سفر در ماه‌های زمستان، از اواسط آذر تا اواسط اسفند است. اگرچه قیمت‌ها کاهش می‌یابد، اما دمای هوا نیز کاهش می‌یابد. بنابراین اگر هوای سرد برایتان مهم نیست، زمستان نیز زمان خوبی برای بازدید از استانبول است.

کلام آخر

اگر در نظر دارید به شهر استانبول سفر کنید، مطمئن شوید که آماده هستید. این به این معنی است که بهترین ماه را برای سفر به استانبول انتخاب کنید تا بتوانید بر اساس آن برنامه ریزی کنید. قبل از خرید بلیط هواپیما استانبول، یک برنامه سفر داشته باشید. خواه یک برنامه سفر ۳ روزه باشد یا یک برنامه برای چند هفته، حتما این برنامه را تهیه کنید. در این مقاله از سفرمارکت اطلاعات مهمی در مورد بهترین فصل سفر به استانبول تقدیم شما کردیم. با در نظر گرفتن این اطلاعات و شرایط و علایق خود، می‌توانید بهترین زمان سفر به این شهر زیبا را انتخاب کنید.

 

 

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز