نحوه دریافت سوابق بازنشستگان تامین اجتماعی با کد ملی

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۲۰:۰۲:۳۴
کد خبر: ۱۴۵۴۱۶۵
نحوه دریافت سوابق بازنشستگان تامین اجتماعی با کد ملی

ممکن است به دریافت و مشاهده سوابق بیمه تأمین اجتماعی نیاز داشته باشید که در این صورت می‌توانید با روش‌های عنوان شده در این مقاله به اطلاعات با جزئیات دلخواه دسترسی پیدا کنید. به طور کلی مشاهده سوابق بیمه به دلایل مختلف انجام می‌شود و اطلاع از وضعیت اینکه چقدر سابقه بیمه داریم و اصلاً آیا همه سوابق به طور کامل در پرونده بیمه‌ ما اعمال شده است، حائز اهمیت خواهد بود. برای دریافت اخبار اقتصادی بیشتر و اخبار بازنشستگان می‌توانید به سایت خبری خبرجو۲۴ مراجعه نمایید. حال اجازه دهید به روش‌های دریافت سوابق بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کنیم.

برای استفاده از این روش لازم است در سایت تامین اجتماعی عضو شده باشید. برای این منظور کافی است وارد سایت تامین اجتماعی شده و بر روی عضویت کلیک کنید. با پر کردن موارد خواسته شده و درج تماره همراه (متعلق به بیمه شده) عضویت شما تکمیل می‌شود. حال برای اینکه سوابق بیمه‌تان را در این سایت مشاهده کنید، کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد شدن به سایت تامین اجتماعی.
  • کلیک روی بخش ورود به سیستم.
  • وارد کردن نام کاربری یا همان کد ملی و گذر واژه.
  • کلیک بر روی دکمه ورود.

حال پس از ورود به صفحه جدید، گزینه بیمه شدگان را از بخش بالایی سایت کلیک کرده و سپس خدمات سابقه را انتخاب کنید. در نهایت گزینه سوابق تلفیقی، سوابق بیمه‌تان را در طول سال‌های اخیر نمایش می‌دهد.

مشاهده سوابق بیمه از طریق اپلیکیشن همراه من

همه افرادی که در سازمان تامین اجتماعی بیمه شده‌اند با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به سوابق بیمه‌شان دسترسی خواهند داشت. در واقع اپلیکیشن همراه من کلیه سوابق بیمه‌ای افراد را به تفکیک سال در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله خدمات این اپلیکیشن می‌توان به مواردی مانند زیر اشاره داشت:

  • استعلام مستمری بگیران؛
  • استعلام بدهی‌ کارفرمایان؛
  • نمایش اطلاعات مکان محور سازمان تامین اجتماعی؛
  • نمایش لیست تماس با مراکز سازمان بهمراه نمایش لوکیشن؛
  • و...

مشاهده سوابق بیمه از طریق کد USSD

روش دیگری برای استعلام سابقه بیمه وجود دارد که از طریق تلفن همراه است و حتی نیازی به اینترنت ندارد. برای این منظور کافی است وارد بخش تماس گوشی شوید و شماره ستاره 4 مربع (*4#) را شماره‌گیری نمایید. پس از گرفتن شماره با 3 گزینه روبرو می‌شوید که باید شماره 3 را که مربوط به تامین اجتماعی است را ارسال کنید.

در مرحله گزینه استعلام‌ها که با شماره 2 مشخص شده است را ارسال نمایید. در مرحله بعدی کافی است که شماره 1 را ارسال کنید تا در نهایت بتوانید به آخرین سابقه بیمه دسترسی داشته باشید. البته پس از ارسال آخرین عدد باید کد ملی را نیز وارد و ارسال نمایید. گفتنی است که این کد شامل خدمات زیر است:

  • پرداخت حق بیمه؛
  • نوبت دهی؛
  • فیش مستمری؛
  • نمونه فرم‌های تامین اجتماعی؛
  • دستمزد مبنای کسر بیمه؛

مشاهده سوابق بیمه از طریق مراجعه حضوری

اگر برای دریافت سوابق بازنشستگان تامین اجتماعی با استفاده از سایت و کد USSD دچار مشکل شده‌اید و یا با قطعی سامانه مواجه هستید، ناگریز به استفاده از مراکز حضوری خواهید بود. در واقع کاربران و بیمه شدگان تامین اجتماعی کافی است به کارگزاری‌های تامین اجتماعی مراجعه کنند و با در دست داشتن کارت ملی و دفترچه بیمه خدمات دلخواه را دریافت نمایند.

به طور کلی راحت‌ترین روش‌ دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی استفاده از سایت این مجموعه است که به راحتی و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به همه سوابق دسترسی خواهید داشت. پر واضح است هر گونه مشکل در این خصوص را باید با نزدیک‌ترین کارگزاری تامین اجتماعی در میان بگذارید.

2

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با روش‌های دریافت سوابق بازنشستگان تامین اجتماعی آشنا کنیم. پر واضح است که هر کدام از این روش‌ها تفاوت‌هایی با هم دارند که برای مثال می‌توان به دریافت تمام سوابق بیمه با استفاده از سامانه تامین اجتماعی عنوان کرد این در حالی است که استفاده از موبایل تنها آخرین سابقه بیمه را به کاربران ارائه می‌دهد.

به طور کلی همه راه‌های عنوان شده در صورت نیاز قابل استفاده هستند و چنانچه نسبت به انجام هر روش با مشکلی روبرو شده‌اید، کافی است با افراد باتجربه در این زمینه مشورت کنید تا شما را یاری کنند. هر چند استعلام سابقه بیمه از طریق سایت و همچنین کد USSD فوق العاده آسان است.

برای خواندن اخبار اقتصادی بیش‌تر می‌توانید به سایت خبری خبرجو۲۴ مراجعه نمایید.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما