حکم تهدید به مرگ چیست؟ نحوه شکایت جرم تهدید به مرگ در سال ۱۴۰۲

۱۴۰۲/۰۱/۱۲ - ۱۷:۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۴۵۴۹۷۷
حکم تهدید به مرگ چیست؟ نحوه شکایت جرم تهدید به مرگ در سال ۱۴۰۲

اگر شما کسی هستید که در مورد تهدید به مرگ شنیده اید و یا خودتان به صورت جدی تهدید شده اید و آن را تجربه کرده اید، احتمالا این سوالات اولین چیزی است که به ذهن شما خطور می کند، در این مطلب به شما عزیزان معرفی کامل مجازات تهدید به مرگ و کشتن می پردازیم. و به جزئیات آن می پردازیم برای اطلاع از این جرم و مجازات آن پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

حکم تهدید به مرگ چیست؟ مجازات متهم طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران چیست؟ برای اثبات تهدید به مرگ در دادگاه چه مدارکی لازم است؟

اگر شما کسی هستید که در مورد تهدید به مرگ شنیده اید و یا خودتان به صورت جدی تهدید شده اید و آن را تجربه کرده اید، احتمالا این سوالات اولین چیزی است که به ذهن شما خطور می کند، در این مطلب به شما عزیزان معرفی کامل مجازات تهدید به مرگ و کشتن می پردازیم. و به جزئیات آن می پردازیم برای اطلاع از این جرم و مجازات آن پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

تعریف تهدید به مرگ به زبان ساده؟

معنای عام تهدید، ترساندن یا تهدید است و حتی اگر این عمل فقط با یک بیان ختم شود، جرم تهدید واقع می شود. بر این اساس، تهدید به مرگ نیز ترساندن شخص یا خانواده او به مرگ است، اما این جرم می تواند به شکل های مختلفی شکل بگیرد. به عنوان مثال، با تهدید به شرمساری یا تهدید به مرگ، باج گیری و آزار روحی و روانی فرد را مجبور به انجام کاری می کنند که نمی خواهد.

گاهی تهدیدها همراه با جرایم دیگری مانند ضرب و جرح، زورگیری، سرقت و حتی قتل صورت می گیرد که به طور جداگانه بررسی و محکوم می شوند. اما خود تهدید بدون عمل دیگری جرم محسوب می شود و مجازات خاص خود را دارد، اشکال مختلف تهدید، مدت و حتی مکان تهدید نیز می تواند در مجازات و حکم تهدید به مرگ متفاوت باشد.

چگونه شکایت تهدید به مرگ را تنظیم کنیم؟

در صورت ارتکاب جرم رعب و وحشت می توانید شکایت خود را به دادسرا، کلانتری محل وقوع جرم و یا دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضائیه مطرح کنید. پس از ثبت شکایت در یکی از مراکز ذکر شده، پیامک تاییدیه برای شما ارسال می شود و باید منتظر بررسی های بیشتر باشید.

برای اثبات ادعای تهدید به مرگ چه مدارکی لازم است؟

طبیعتاً اثبات تهدید نیز مانند سایر جرایم مستلزم ادله روشن است تا قاضی پرونده قانع شود. طبق تجربه، سه مورد در اثبات ادعای تهدید به مرگ موثرتر از موارد دیگر است و در کمترین زمان به نتیجه دلخواه شما می رسد.

اعترافات متهم

سریعترین راه برای اثبات ادعا و شروع مراحل قانونی اقرار شخص است. متهم باید نوع و دلیل تهدید را به مقام قضایی بگوید.

شهادت حاضران

گاهی اوقات ممکن است تهدید در حین دعوا یا در یک مکان عمومی انجام شده باشد. در این صورت افراد حاضر در صورت شنیدن کلمه تهدید به مرگ می توانند با حضور در دادگاه و شهادت به اثبات ادعا و رسیدگی به شکایت کمک کنند.

دانش و تجربه قاضی

یکی از مواردی که در اثبات ادعا مؤثر خواهد بود، شناخت قاضی پرونده است. این قاضی با بررسی اسناد و مدارک ارائه شده به دادگاه اقدامات پیگیری لازم را انجام می دهد، این روش زمان زیادی می برد و زمانی حکم نهایی صادر می شود که جرم با مدارک به دست آمده به طور کامل برای قاضی ثابت شود.

مجازات تهدید به مرگ چیست؟

مجازات تهدید به مرگ چیست؟

همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم، این احتمال وجود دارد که در کنار تهدید، جرایم دیگری نیز رخ دهد که مجازات و حکم صادره برای آنها متفاوت است.

این در حالی است که طبق قانون جاری در کشور مجازات تهدید درجه شش محسوب می شود و می تواند مجازاتی بین یک ماه تا یک سال حبس و یا ۷۴ ضربه شلاق برای مجرم در پی داشته باشد، لازم به ذکر است که شدت کم جرم یا رضایت شاکی ممکن است موجب تعویق حکم و مختومه شدن پرونده توسط قاضی شود.

آیا حضور وکیل برای جرم تهدید به مرگ ضروری است؟

آیا حضور وکیل برای جرم تهدید به مرگ ضروری است؟

در شهرهایی مثل تهران و کرج، تهدید به مرگ خیلی زیاد صورت میگیرد و در دادگاه این 2 شهر پر از شکایات تهدید به مرگ می باشد، شاید شما برای شکایت تهدید به مرگ میخواهید جدی این پرونده را پیگیری کنید و باید حتما یک وکیل خبره، خوب و حرفه ای در این زمینه پیدا کنید، ما در این مطلب به شما یکی از بهترین وکیل کرج، وکیل خوب در کرج و حرفه ای که بیش از +15 سال سابقه دارد را معرفی میکنیم تا بتوانید بهترین وکیل در کرج را انتخاب کنید.

قطعاً هیچ اجباری در این کار وجود ندارد و هر فردی می تواند به تنهایی مراحل شکایت و تعقیب را طی کند. اما قطعا حضور بهترین وکیل کرج و تهران در حصول نتیجه بهتر موثر است، وقتی جلسه دادگاه را شروع می کنید، مشکلات تازه شروع شده است و ممکن است به دلیل بی کفایتی و عدم تجربه نتوانید جرم را ثابت کنید.

درخواست مشاوره از یک وکیل حرفه ای با تجربه به شما این امکان را می دهد که روند شکایت را به درستی شروع کنید. همچنین در جمع آوری مدارک لازم، پیگیری و حتی اظهارات مهم در دادگاه به شما کمک می کند،در نتیجه احتمال گرفتن نتیجه بهتر و سریعتر افزایش می یابد.

سوالات متداول

در این بخش به مهمترین و متداول ترین سوالات شما در مورد تهدید جرم پاسخ می دهیم.

آیا امکان گزارش تهدید پیامکی وجود دارد؟

اگر تهدید به صورت جدی و پس از بروز مشکل یا مشکلی رخ داده است، می توانید از آن شکایت کنید و با ارائه اسکرین شات یا پرینت پیامک، این ادعا را ثابت کنید.

آیا کسی تهدید به مرگ میکند زندانی دارد؟

بله با اثبات جرم و حکم قاضی، جرم تهدید به مرگ بدون اقدام دیگری بین یک ماه تا یک سال حبس خواهد بود.

تهدیدات را کجا گزارش کنم؟

می توانید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضائیه، دادسرا یا اداره پلیس محل شکایت کنید.

اگر ندانسته کسی را در تهدید به مرگ کنیم، آیا می توانند از ما شکایت کنند؟

بله اگر مستقیماً شخصی را به مرگ در جریان دعوا تهدید کردید، آن شخص می تواند با ارائه شاهدان و اسناد مربوطه از شما شکایت کند. البته رسیدگی به پرونده و حکم تهدید به مرگ در این پرونده منوط به تصمیم قاضی است.

آیا می توان از فردی که بدون مدرک تهدید به مرگ کرده است شکایت کرد؟ چه اسنادی برای ادعا معتبر است؟

خیر، شما قطعاً برای ارائه ادعای تهدید به مرگ به شواهدی نیاز خواهید داشت. شهادت ناظران حادثه یا اسنادی مانند تصویر، پیامک و صوت ضبط شده برای ارائه به مراجع قضایی معتبر است.

صحبت پایانی

در این مقاله سعی شده است شما را با جرم تهدید و تهدید به مرگ به طور کامل آشنا کنیم و اگر به دنبال بهترین وکیل در کرج و تهران هستید به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

طبیعتاً تهدید در هر سطحی می تواند خسارات مختلفی را برای قربانی به دنبال داشته باشد که در این میان آسیب های روحی و روانی از همه مهمتر است، بنابراین بهترین راه برای مقابله با این مشکل و حل آن کمک گرفتن از وکیل و اقدام قانونی است.

تیم حقوقی دفتر وکالت میرشاه با بهره گیری از بهترین وکلا در تهران و کرج در زمینه های مختلف قادر است شما را در مراحل مشاوره، شکایت و بررسی همراهی کند.

وکلای حزق میرشاه نه تنها در دریافت تهدید به مرگ، بلکه در سایر امور حقوقی مانند طلاق، حضانت فرزند، اختلافات خانوادگی، مسائل ملکی، ثبت، پرونده های کیفری و ... سابقه طولانی دارند و تجربه کافی برای حل و فصل دارند.

آدرس سایت منبع: www.Mirshah.com

 

برچسب ها : وکیل پایه یک دادگستری,تهدید به مرگ

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز