۵ جاذبه گردشگری در مسیر تهران به قم+تصاویر

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۱۵:۵۱:۲۷
کد خبر: ۱۳۹۹۷۹۴
۵ جاذبه گردشگری در مسیر تهران به قم+تصاویر
ما در این مقاله به سراغ معرفی تعدادی از برترین جاهای دیدنی مسیر تهران قم خواهیم پرداخت تا در صورت سفر به این شهر زیبا از آن ها بازدید فرمایید.

به گزارش برنا؛ استان قم یکی از استان های کوچک و گرمسیری کشور می باشد که در نزدیکی پایتخت قرار گرفته است. این استان به دلیل وجود حرم مطهر حضرت معصومه و نزدیکی به تهران، جزو استان های پر رفت و امد و نسبتا شلوغ کشور محسوب می شود.

استان قم هر ساله توریستان داخلی و خارجی قابل توجهی را به خود جلب می کند. زیرا اغلب توریستان خارجی که برای زیارت حرم مطهر امام رضا به ایران سفر می کنند، در طول سفر خود به استان قم و حرم حضرت معصومه علیه سلام سر می زنند.

ما در این مقاله به سراغ معرفی تعدادی از برترین جاهای دیدنی مسیر تهران قم خواهیم پرداخت تا در صورت سفر به این شهر زیبا از آن ها بازدید فرمایید. در نتیجه به شما توصیه می کنیم اگر قصد سفر یا گذر از این شهر توریستی را دارید، تا انتها همراه ما باشید.

برترین جاهای دیدنی مسیر تهران قم :

1-تالاب بهشت معصومه :

تالاب بهشت معصومه یکی از مشهور ترین جاهای دیدنی مسیر تهران قم می باشد که در ۲۰ کیلومتری شهر قم قرار گرفته است. این تالاب زیبا در فاصله ۳ کیلومتری از حاشیه اتوبان اصلی قم – تهران قرار گرفته است. تالاب بهشت معصومه با نام های دیگری نظیر تالاب سلطان و ... در بین مردمان بومی و محلی منطقه شناخته می شود.

این تالاب جزو معدود تالاب های دائمی این منطقه می باشد که در نزدیکی میدان نفتی البرز قرار گرفته است. وسعت تالاب بهشت معصومه به حدود ۵۰ هزار متر مربع می رسد و جزو محبوب ترین جاذبه های طبیعی و جاهای دیدنی مسیر تهران قم محسوب می شود. این تالاب از دیدگاه پرنده نگری و طبیعی بسیار حائز اهمیت بوده و گونه های مختلفی از پرندگان و آبزیان در آن زندگی می کنند.

2-دره قاهان :

دره قاهان یکی دیگر از برترین جاهای دیدنی مسیر تهران قم می باشد که در ۸۱ کیلومتری قم واقع شده است. این دره زیبا و منحصر به فرد بیش از ۳۰ کیلومتر طول داشته و روستا های متعددی را در خود جای داده است. اغلب روستا های قرار گرفته در این دره از نظر جاذبه های طبیعی و توریستی بسیار غنی می باشند.

به طوری که طبیعت واقع شده در این منطقه در فصل های پاییز و زمستان بسیار زیبا و منحصر به فرد می شود. در هنگام بازدید از دره قاهان باید به این نکته توجه داشته باشید که با نزدیک شدن به بخش های عمیق تره این دره با طبیعت بکر تری روبرو خواهید شد. در نتیجه به شما توصیه می کنیم اگر به جاذبه های طبیعی و توریستی علاقه مند می باشد، از دره قاهان غافل نشوید.

جاهای دیدنی مسیر تهران قم

3-کاروانسرای دیرگچین :

کاروانسرای دیرگچین یکی دیگر از جاهای دیدنی مسیر تهران قم می باشد که قدمت آن به زمان حکومت ساسانیان باز می گردد. این کاروانسرای زیبا جزو تاریخی ترین جاذبه های توریستی منطقه می باشد که از نظر قدمت جزو برترین مجموعه های کشور محسوب می شود. کاروانسرای دیرگچین در دوره صفویه بازسازی شده و تغییرات قابل توجهی در ان ایجاد شده است.

اما با این حال شما می توانید آثار مختلفی متعلق به دوران صفوی را در آن مشاهده فرمایید. این مکان تاریخی از نظر قدمت و معماری می تواند با بسیاری از کاروانسرای های مشهور کشور که در استان های یزد، اصفهان و ... قرار دارند، رقابت کند. درون این مجموعه تاریخی شما می توان بخش های مختلفی نظیر ایوان شاه نشین، حمام، مسجد، منظر شاهی، حیاط خلوت، شترخانه، ۴۳ حجره و ... را مشاهده فرمایید.

 

4-کاروانسرای سنگی محمد آباد :

کاروانسرای سنگی محمد آباد در فاصله ۴۸ کیلومتری شهر قم قرار گرفته است. این کاروانسرا در حاشیه جاده قم – گرمسار قرار گرفته است. اما علاقه مندانی که قصد سفر به تهران را دارند نیز می توانند با یک تغییر مسیر بسیار کوتاه از ان بازدید فرمایند.

این کاروانسرای سنگی جزو آثار ملی مهم کشور محسوب می شود و قدمت ان به حدود قرن ۵ و ۶ می گردد. این کاروانسرا دارای حصار های بزرگ و عظیم سنگی می باشد که جلوه ی خاصی به این مکان بخشیده اند. در نزدیکی کاروانسرای سنگی محمد آباد شما می توانید آثار قلعه ای تاریخی که به زمان حکومت اشکانیان تعلق داشته است را نیز مشاهده فرمایید.

جاهای دیدنی مسیر تهران قم

5-حوض سلطان :

حوض سلطان بی شک یکی از برترین جاهای دیدنی مسیر تهران قم می باشد که در فاصله ۴۰ کیلومتری از شهر قم قرار گرفته است. این جاذبه طبیعی در حاشیه بزرگراه تهران – قم واقع شده است و فاصله بسیار اندکی با آن دارد.

دریاچه یا همان حوض سلطان دارای گونه های بسیار خاصی از جانوران آبزی و پرندگان می باشد. به همین دلیل این نقطه برای فعالان طبیعی بسیار حائز اهمیت می باشد. به شما توصیه می کنیم در فصل های پاییز یا بهار از این دریاچه زیبا بازدید فرمایید تا بتوانید زیبایی های آن را به طور کامل مشاهده فرمایید.

جاهای دیدنی مسیر تهران قم به موارد فوق خلاصه نشده و هنگام سفر به بین این دو استان شما می توانید از اماکن تاریخی و توریستی دیگری نیز بازدید فرمایید. همچنین امروزه مراکز تفریحی و رفاهی متعددی در این مسیر وجود دارد که توریستان می توانند از ان ها استفاده نمایند.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه جاهای دیدنی مسیر تهران قم به دست اورده باشید.

 

نظر شما