شناسایی ۲۰۵۶ واحد فعال مجوز دار صنفی و صنعتی در شهرستان ری

۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۱۵:۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۴۴۹۳۴۳
شناسایی ۲۰۵۶ واحد فعال مجوز دار صنفی و صنعتی در شهرستان ری
رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان ری گفت: با پایش هایی که توسط همکارانم در این اداره در حوزه صنعت انجام شده است بالغ بر دو هزار و پنجاه و شش واحد دارای مجوز هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ، سهیل یعقوب نژاد در جمع خبرنگاران گفت: فعالیت های صنفی و صنعتی در شهرستان ری بسیار گسترده است به طوری که نه هزار و صد  مجوز فعال صادر شده تا سال ۹۷، امسال بررسی و در نهایت دو هزار و پنجاه وشش واحد صنعتی مجوز دار و فعال شناسایی شدند.

یعقوب نژاد اظهار داشت: ۷۰ درصد این واحدها معادل یک هزار و چهارصدو بیست و‌ چهار مورد پایش و مباحث مربوط به آنها نیز بررسی شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری گفت: ۱۳۲ واحد از مجموع صنایع شناسایی شده غیر فعال هستند که در بازرسی ها مشخص شد به فعالیتی غیر از مجوز صادر شده مشغول هستند.

وی یکی از چالش های بخش مجوزهای صنعتی را دلالی مجوزها دانست و خاطرنشان کرد: وضعیت فعالیت ۲۹۴ مورد در دست بررسی است، سه مورد محل فعالیت در شهرری نیست و هفت مورد نیز همکاری لازم را نداشتند.

یعقوب نژاد ادامه داد: از مجموعه صنایع شناسایی شده یک هزار و ۵۰۰ مورد در شهرک صنعتی شمس آباد، ۵۷ مورد در شهرک پروفیل، ۲۷ مورد در شهرک صنعتی تهران، ۴۶۲ واحد خارج از شهرک های صنعتی و مابقی در دیگر نواحی صنعتی مستقر هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری گفت: امسال همراه با پایش واحدهای صنعتی موضوع لزوم دریافت شناسه تولید به این صنایع ابلاغ شد تا نسبت به دریافت شناسه تولید اقدام کنند.

وی تاکید کرد: شناسه تولید کدی است که برای کالای تولیدی با جزئیات آن صادر می شود و طبق آن، میزان محصول تولید شده، واحد صنعتی تولید کننده، محل و نحوه توزیع آن رصد و ثبت می شود.

یعقوب نژاد اعلام کرد: با صدور این شناسه، علاوه بر جلوگیری از ورود کالای قاچاق، میزان کالای موجود در انبارها، زمان ورود و توزیع آنها مشخص می شود و می توان به دنبال آن نیازمندی های کشور در بخش های مختلف را به صورت آنلاین مشاهده کرد و بر این اساس نسبت به تامین و تولید آن برنامه ریزی داشت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری با بیان اینکه دریافت این شناسه تولید برای تمامی واحدهای تولیدی که کد بورسی دارند و نوع کالاهای آنها از سوی وزارت صمت ابلاغ و اعلام شده، الزامی است و از سال آینده برای آن دسته از واحدهایی که نسبت به دریافت این شناسه تعلل کرده اند، خدمات دولتی ارائه نمی شود.

وی با اشاره به آغاز حذف ارز ترجیحی در سال جاری تاکید کرد: مدیریت تلاطم های بازار و کنترل قیمت ها به دنبال اجرای این برنامه، کار دشواری بود که چندین ماه از زمان این اداره را صرف خود کرد.

یعقوب نژاد با بیان اینکه پس از حذف ارز ترجیحی دیگر کشف کالای قاچاق در انبارها نداشتیم افزود: کالاهای دپو شده در انبارها از سوی محتکران در این دوران سرریز بازار شد و مدیریت این وضعیت حساسیت خاص خود را می طلبید.

رئیس اداره صمت شهرستان ری گفت: با وجود آنکه دبیری ستاد تنظیم بازار با جهاد کشاورزی است، اما مسئولیت اصلی نظارت بر بازار و رصد کالاها و قیمت ها با این اداره بود که با جدیت و ورود گسترده بازرسان به خوبی مدیریت شد.

به گفته وی اکنون شبکه گسترده ای از بازرسان با همکاری بسیج اصناف در سطح شهرستان شکل گرفته است و می توان از این ظرفیت برای ارزیابی مستمر بازار و فعالیت واحدهای صنفی بهره گرفت.

تعداد اتحادیه های شهرری کاهش می یابد

یعقوب نژاد افزود: امسال انتخابات تمامی اتحادیه های شهرستان ری برگزار و مدیریت آنها تغییر پیدا کرد با این وجود بازبینی در اتحادیه ها و عملکرد آنها نیازمند ورود جدی است.

وی یادآورشد: هم اکنون شهرستان ری ۴۴ اتحادیه دارد که این تعداد زیاد است و باید آن دسته از اتحادیه هایی که درآمد و مدیریت مناسبی ندارند و قادر به ارائه خدمات مناسب به اعضای خود نیستند، در دیگر اتحادیه ها ادغام شوند تا تعداد آنها نیز اهش یابد.

 

خبرنگار: محمدحسین عباسی

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز