مسئولین در مهار تورم ورشد تولید به صورت جهادی عمل کنند

۱۴۰۲/۰۱/۱۲ - ۱۳:۰۴:۱۳
کد خبر: ۱۴۵۴۹۰۰
مسئولین در مهار تورم ورشد تولید به صورت جهادی عمل کنند
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا استیری بیان کرد: نامگذاری سالها از سوی رهبر حکیم انقلاب، عقبه‌ای فکری و راهبردی و گفتمان‌ساز و ادبیات‌ساز دارد. قطعا این نامگذاری‌ها تاثیرات مثبت فراوانی داشته است اما در بسیاری عرصه‌ها نیز شاهد تحقق مطلوب شعارها نبوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا استیری امام جمعه باقرشهر و کهریزک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار برنا ضمن تبریک بمناسبت بهار طبیعت و بهار رحمت الهی گفت: سال ۱۴۰۱، با شعار اشتغال، تولید و دانش بنیان آغاز شد، معنای این شعار این است که پایه تولید باید بر اساس علم و دانش و فناوری باشد و محصولات از کیفیتی برخوردار باشند که قابل رقابت پذیری در بازار جهانی باشد و با قیمت قابل قبولی عرضه شود، روشن است که محتوا و معنای این شعار به سال خاصی اختصاص ندارد و شعاری که مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» برای سال ۱۴۰۲ اعلام فرمودند در حقیقت تکمیل کننده شعار سال ۱۴۰۱ و قبل از آن است.

او افزود: از ابتدای دهه ۹۰ که دغدغه معظم‌له در زمینه شرایط اقتصادی به‌دلیل وجود برخی دولت‌ها بیشتر شد، نام و شعار سال بیشتر به سمت مسائل اقتصادی رفت که نشان از اهمیت موضوع است. ودرواقع مقام معظم رهبری خواستند به عده ای بفهمانندکه جنگ دشمن به خاکریزهای اقتصادی کشیده شده است که اگر راهبردها و نام‌گذاری سال‌ها در همان دوره زمانی خودخصوصا دهه ۹۰- جدی گرفته می‌شدند امروز مردم با این مشکلات مواجه نبودند.

امیدواریم درسال ۱۴۰۲ با اعلام شعارسال از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی، شاهد یک حرکت جهادی و سیاستگذاری هماهنگ جهادی و مدیریت چابک و هم‌افزای جهادی در قضیه مهار تورم و رشد تولید  باشیم.

تورم در بیشتر کشورهای جهان کم و بیش وجود دارد، اما نرخ آن در جوامع و زمان‌های گوناگون متفاوت است. این پدیده در کشورهای در حال توسعه با تورم‌های شدید مواجه‌اند که آثار منفی بسیاری به‌دنبال داشته است.

نماینده ولی فقیه در پایان گفت: ایران از قاعده تورم مستثنی نبوده و از سال ۱۳۵۰ تاکنون ادامه داشته و در سال‌های اخیر تورم بالای ۵۰ درصد را نیز تجربه کرده است. بررسی تورم در ایران نشان می‌دهد نرخ تورم از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به جز در دو سال (سال‌های ۶۴ و ۶۹) همواره دو رقمی بوده و روند صعودی داشته است.لذا در طرح اصلاحات اقتصادی

دولت از اهمیت زیادی برخوردار است و انتظار می‌رود این طرح در برنامه هفتم توسعه گنجانده شود. و مردم آثار مهار و کاهش تورم را در زندگی و سفره خود مشاهده نمایند.

 

خبرنگار: مهدی محمدی

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز