نسشت تخصصی رسانه های استان با رئیس ستاد انتخابات به همت خانه مطبوعات برکزار شد:

ثبت نام ۱۳ زن در انتخابات / حضور کم رنگ اساتید دانشگاهی استان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۲:۲۸:۱۳
کد خبر: ۹۳۳۶۷۴
ثبت نام ۱۳ زن در انتخابات / حضور کم رنگ اساتید دانشگاهی استان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی
ناصرخوش خبر از حضور 13 بانو در ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی خبرداد و بیان کرد: در این دوره اساتید دانشگاهی کمتری ثبت نام کردند اما ثبت نام در این دوره از مجلس افراد جوان به چشم می خورد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،اولین نشست تخصصی اصحاب رسانه استان با حضور رناصرخوش خبر رئیس ستاد انتخابات استان به همت خانه مطبوعات برگزار شد.

ناصر خوش‌ رئیس ستاد انتخابات استان از ثب نام 127 نفر در کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی خبرداد و عنوان کرد: از مجموع داوطلبانی که در استان خراسان جنوبی نام‌نویسی کردند، ۱۱۴ نفر مرد و ۱۳ نفر زن هستند.

وی بیان کرد: حوزه انتخابیه «بیرجند، درمیان و خوسف» با ۴۰ نفر بیشترین میزان ثبت‌نام و حوزه انتخابیه «نهبندان و سربیشه» با ۲۵ نفر کمترین آمار ثبت‌نام داوطلبان را به خود اختصاص داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در این مدت در حوزه انتخابیه «فردوس، طبس، بشرویه و سرایان» ۳۵ نفر و حوزه انتخابیه «قاینات و زیرکوه» نیز ۲۷ نفر داوطلب نامزدی انتخابات شدند.

وی گفت: از مجموع ۱۲۷ داوطلب ثبت‌نامی سه نفر دارای مدرک لیسانس، ۹۲ نفر فوق لیسانس، ۲۰ نفر دکترا و ۱۲ نفر نیز تحصیلات حوزوی دارند.

خوش‌ خبر با بیان اینکه هفت نفر از داوطلبان سابقه نمایندگی و ۲۴ نفر سابقه داوطلبی دارند افزود: ۸۶ داوطلب زیر ۵۰ سال و ۴۱ داوطلب بالای ۵۰ سال سن دارند همچنین جوان‌ترین نامزد ۳۰ سال و مسن‌ترین آنها ۷۰ سال سن دارد.

وی گفت: به استناد ماده ۵۰ قانون انتخابات، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی از امروز (۱۷ آذرماه) آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ روز تا ۲۶ آذر ادامه خواهد داشت.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه شامل «بیرجند، درمیان و خوسف»، «قاینات و زیرکوه»، «نهبندان و سربیشه» و «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه» دارد که از هر کدام این حوزه‌ها یک نماینده با رای مردم راهی خانه ملت می‌شود.

همچنین از بین چهار نماینده فعلی خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه و امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه بار دیگر از حوزه‌های انتخابیه خود ثبت‌نام کردند و حجت اسلام عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف و فلاحتی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در هفته اخیر اعلام کردند که برنامه‌ای برای حضور در این دوره از انتخابات ندارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز