یکی از راهبردهای اصلی توسعه کشور در حوزه سوادآموزی، اشتغال زایی است

۱۴۰۱/۰۹/۲۶ - ۱۳:۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۴۱۱۹۹۳
یکی از راهبردهای اصلی توسعه کشور در حوزه سوادآموزی، اشتغال زایی است
ابوالقاسم اکبری در نشست با مسئولین و کارشناسان نهضت سوادآموزی استان گفت: فراهم نمودن شرایط اشتغال زایی برای سوادآموزان به واسطه همکاری ادارات فنی و حرفه ای، گامی مهم در توسعه اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، اکبری با اشاره به این موضوع که امام خمینی (ره) بنیانگذار نهضت سواد آموزی بودند و تاکید فراوان در توسعه این حوزه داشتند، گفت:  جهت نهادینه نمودن مقوله سوادآموزی در کشور باید تمام تلاش خود را نموده تا این فرمایش را به سرمنزل خود برسانیم.

وی با اشاره به این موضوع که در استان خراسان شمالی، در حوزه سواد آموزی ، حدود 96/6 درصد پوشش تحصیلی داشته که این موفقیت،  حاصل زحمات کارکنان این حوزه بوده و با تحمل شرایط سخت ، در سنگر سواداموزی تلاش نموده اند، گفت: اکنون باید نگاه قویتر،هدفمندانه و هوشمندانه تری نسبت به این حوزه داشت و همکاری ادارات فنی و حرفه ای را با حوزه سواد آموزی از ضرورت های کار دانست تا در کنار آموزش سواد آموزی، مهارت های لازم را نیز فراگیرند و در بحث اشتغال زایی ،نیروهای توانمندی را تربیت نموده و گام بزرگی در راستای سوادآموزی و مهارت آموزی در جامعه برداریم.

مدیر کل آموزش وپرورش خراسان شمالی تصریح نمود: تعامل های اثر گذار مجموعه سواد آموزی با دستگاههای مختلف از جمله ؛  فرمانداری،بخشداری ،دهیاری ، خانه بهداشت ،ادارات فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی بسیار ضروری است  تا افراد بی سواد و کم سواد شناسایی و در صورت تحقق این امر ، زمینه آموزش آنان فراهم گردد.

وی در ادامه به تعامل حوزه سواد آموزی با اصحاب رسانه نیز تاکید نمود و گفت: اصحاب رسانه نقش مهمی در شناسایی افراد بی سواد و کم سواد داشته و میتوانند گام بزرگی در اهداف حوزه سواد آموزی بردارند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز