پرواز سیمرغ فجر بر فراز سینماهای خراسان‌شمالی + جدول اکران فیلم‌ها

۱۴۰۱/۱۱/۱۸ - ۱۴:۰۵:۴۷
کد خبر: ۱۴۳۳۵۵۳
پرواز سیمرغ فجر بر فراز سینماهای خراسان‌شمالی + جدول اکران فیلم‌ها
همزمان با سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی سیمرغ چهل و یکمین جشنواره فجر بر فراز سینماهای خراسان شمالی به پرواز درآمد و علاقه مندان هنر هفتم از امروز می توانند در این جشن سینمایی شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، سینما به‌ عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های نشاط‌ آفرین اجتماعی در سراسر دنیا، این روزها، حال و هوای دیگری دارد، اکران فیلم ها در سینماهای سراسر کشور و تب و تاب حضور علاقمندان و هنردوستان این عرصه، انتظار برای تماشای فیلم های فجر، طاقت شان را به پایان رسانده است و لحظه شماری می کنند.

مردم سرزمین قومیت ها و فرهنگ ها نیز مستثنی نبوده؛ پس از گذراندن دوران کرونا و مشکلات آن چشم به جشنواره فجر و اکران فیلم ها دوخته اند و منتظر اعلام و اکران فیلم های جشنواره هستند.

حال باید دید امسال که هشتمین دوره پیاپی برگزاری جشنواره فجر در این سرزمین است آیا مخاطبان خود را راضی و قانع می کند و انتظارات از هنرنمایی بازیگر و کارگردان مورد علاقه و صحنه های فیلم را برآورده می کنند این را می توان پس از روی پرده رفتن فیلم های این جشنواره از مخاطبان پرس و جو کرد و به طور یقین به تمامی موارد ذکر شده نمره داد.

امسال نیز سیمرغ جشنواره فجر همچون سال‌های گذشته بر فضای فرهنگی سرزمین قومیت ها سایه افکنده و همگان در انتظار اکران ۲۱ فیلم این جشنواره در ۲ سینمای گلشن و عمیق بجنورد هستند.

۲۱ فیلم از چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روزانه در ساعات ۱۸، ۲۰ و ۲۲ در سینماهای «گلشن» و «عمیق» بجنورد مرکز استان اکران می‌شود و علاقه‌مندان از تاریخ ۱۷ تا ۲۴ بهمن ماه امسال این آثار را تماشا می کنند.

در نخستین روز از اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر فیلم های سینمایی«عطرآلود » به کارگردانی هادی مقدم دوست، «آه سرد» به کارگردانی  ناهید عزیزی و «کت چرمی» به کارگردانی حسین میرزا محمدی روی پرده می رود و در روز دوم فیلم های سینمایی «چرا گریه نمی کنی؟» به کارگردانی علیرضا معتمدی، «هوک» به کارگردانی حسین ریگی و در روز سوم نیز فیلم های «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج و «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد اکران خواهد شد.

روز چهارم نیز فیلم «یادگار جنوب» به کارگردانی پدرام پور امیری و حسن دوماری، «بعد از رفتن » به کارگردانی رضا نجاتی، فیلم های سینمایی«در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا، «آنها مرا دوست داشتند» به کارگردانی محمد رضا رحمانی و «گل های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت در روز پنجم در سینماهای گلشن و عمیق اکران می شود.

سینماهای گلشن و عمیق بجنورد همزمان با روز ششم فیلم های «هفت بهار نارنج» به کارگردانی فرشاد گل سفیدی، «غریب» به کارگردانی محمد حسین لطیفی «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی و روز هفتم فیلم های «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه ای و «اتاقک گلی» به کارگردانی محمد عسگری «هایپاور» به کارگردانی هادی محمدپور را به روی پرده خواهند برد.

روز آخر با اکران فیلم های «جنگل پرتغال» به کارگردانی آرمان خوانساریان و «شماره ۱۰» و «وابل» به کارگردانی تورج اصلانی به کارگردانی حمید زرگرنژاد سینماهای مرکز استان روشن خواهد شد.

بلیت فروشی فیلم‌های چهل و یکمین جشنواره فیلم‌ فجر به صورت آنلاین است و علاقمندان می توانند از طریق سامانه‌های آی‌تیکت (iticket.ir)، ایران‌تیک (irantic.com) و گیشه هفت (gisheh۷.ir) اقدام به تهیه بلیت کنند.

جشنواره فیلم فجر یک جشنواره سینمایی در ایران است که از سال ۱۳۶۱ در میانه بهمن هر سال در تهران توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و تا به امروز ۴۰ دوره از این مراسم برگزار شده که آخرین آن در بهمن ۱۴۰۰ برگزار شد.

دبیر چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر "مجتبی امینی" است. تهیه‌کننده جوان سینما و تلویزیون که در سال‌های اخیر به واسطه تهیه‌کنندگی سریال گاندو و برنامه سینمایی هفت در میان اهالی سینما شناخته شده است.

امینی که سابقه اجرایی جشنواره چلچراغ را دارد، از معدود دبیران جشنواره فیلم فجر در همه ادوار است که دارای عنوان دولتی نیست. پیش از او محمد خزاعی دبیر سی‌امین دوره جشنواره فجر نیز یکی از دبیرانی بود که بیرون از دایره مدیران دولتی برای دبیری انتخاب شده بود.

طراح پوستر چهل و یکمین دوره جشنواره، استاد "مسعود نجابتی" و شعار جشنواره فجر ۱۴۰۱ «اخلاق، امید، آگاهی» است که روی پوستر این دوره هم نقش بسته و کلمه «فجر» به چشم می‌آید.

خراسان شمالی از ۱۷ تا ۲۴ بهمن ماه برای هشتمین دوره پیاپی میزبان این رویداد هنری خواهد بود.

در استان خراسان شمالی ۹ سالن سینمایی و ۱۲ سالن نمایشی دایر است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز