ورود دستگاه قضایی استان خراسان شمالی به موضوع عرضه غیرمجاز داروها و مکمل های ورزشی

۱۴۰۲/۰۳/۰۱ - ۱۴:۳۶:۱۱
کد خبر: ۱۴۷۶۴۸۴
ورود دستگاه قضایی استان خراسان شمالی به موضوع عرضه غیرمجاز داروها و مکمل های ورزشی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان از ورود این معاونت به موضوع عرضه داروها و مکمل های غیرمجاز در سالن های ورزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حجت الاسلام حسین یوسفی در این رابطه اظهار کرد: بمنظور بررسی وضعیت عرضه ی داروها و مکمل های غیر مجاز در سالن های ورزشی، رأسا و در قالب تیمی متشکل از مدیرکل ورزش و جوانان استان، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت ف. ا. استان و رئیس پلیس اماکن ف. ا استان از اماکن ورزشی و سالن های بدن سازی سطح شهر بجنورد بازدید کرد.

این مقام قضایی افزود: از آنجا که عرضه ی مکمل های غیر مجاز و قاچاق در سالن های ورزشی توسط مربیان یکی از مهمترین آسیب های احصاء شده در حوزه ورزش می باشد، صیانت و مراقبت از سلامت جوانان و ورزشکاران بعنوان یکی از سرمایه های انسانی جامعه، ما را بر آن داشت تا از دستگاه های متولی بخواهیم به وظایف نظارتی و تکالیف قانونی خود در این رابطه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: آسیب شناسی صورت گرفته و بررسی داده ها و اطلاعات موجود، نشان می دهد که یکی از علل اصلی عرضه ی غیرمجاز اقلام مذکور در سالن های ورزشی، عدم دسترسی مربیان و ورزشکاران به مکمل ها و داروهای مجاز و عدم امکان ثبت سفارش آن توسط شرکت های پخش دارو است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همچنین گفت: مصرف برخی مکمل ها و مواد پروتئینی جزو لوازم و ضروریات برخی رشته های ورزشی از جمله پرورش اندام و بدنسازی است لذا نادیده انگاشتن این مسأله توسط دستگاه های مسئول که موجب سوق پیدا کردن جوانان و ورزشکاران به استفاده از داروها و مکمل های غیرمجاز و قاچاق شده، جای بسی تأسف و نگرانی دارد.

یوسفی تأکید کرد: حسب منویات اخیر رئیس محترم قوه قضائیه، قرار نیست دادگستری ها متولی اموری شوند که خود متولی قانونی دارد اما حسب وظیفه و از جایگاه نظارتی همانطور که به این مسأله ورود کردیم، قطعا موضوعات مختلف را در حوزه های اجتماعی و ... رصد خواهیم کرد و متولیان و مسئولین امر را مورد بازخواست و مواخذه قرار خواهیم داد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز