پروژه ای که دکتر محمدباقر قالیباف در مجتمع آلومینای جاجرم افتتاح کرد، چه بود؟

۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ۱۴:۴۶:۳۸
کد خبر: ۱۴۸۱۵۷۰
پروژه ای که دکتر محمدباقر قالیباف در مجتمع آلومینای جاجرم افتتاح کرد، چه بود؟
در پی اعلام ممنوعیت برداشت از معدن بوکسیت تاش شاهرود، شرکت آلومینای جاجرم، ماده اولیه این کارخانه را از معادن مختلف خریداری می کرد و یکی از شیوه های تأمین ماده اولیه، اقتصادی کردن بوکسیت های کم عیار موجود در معادن جاجرم و دپوهای راکد قبلی بود بنابر این با مطالعات انجام شده، پروژه "واسطه سنگین ( هوی مدیا)" طراحی و اجرا شد و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی افتتاح گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، این پروژه در مدت ۲۴ ماه و با بودجه یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال به انجام رسید که ضمن ایجاد اشتغال برای ۶۰ نفر، ۷۱۷ میلیارد ریال صرفه جویی سالانه برای کشور در پی دارد.

پروژه ای که دکتر محمدباقر قالیباف در مجتمع آلومینای جاجرم افتتاح کرد، چه بود ؟

در پی اعلام ممنوعیت برداشت از معدن بوکسیت تاش شاهرود، آلومینای جاجرم ماده اولیه ایم کارخانه را از معادن مختلف خریداری می کرد و یکی از شیوه های تأمین ماده اولیه اقتصادی کردن بوکسیت های کم عیار موجود در معادن جاجرم و دپوهای راکد قبلی بود. لذا با مطالعات انجام شده، پروژه های واسطه سنگین ( هوی مدیا) طراحی و اجرا شد و با حضور رئیس مجلس در خراسان شمالی افتتاح گردید.

این پروژه در مدت 24 ماه و با بودجه یک هزار و صد و پنجاه میلیارد ریال به انجام رسیده ضمن ایجاد اشتغال برای 60 نفر، 717 میلیارد ریال صرفه جویی سالانه برای کشور در پی دارد.

بنابر اعلام شرکت آلومینای ایران، تمامی مراحل مطالعه، طراحی مهندسی و اجرای این پروژه توسط شرکت های دانش بنیان داخلی و با همکاری شرکت آلومینای ایران انجام شده است که با بهره برداری از این واحد عملیاتی، میزان مصرف سود سوز آور و مصرف نمک کربنات سدیم و میزان رسوبات واحد انحلال و میزان غبار واحدهای عملیاتی در فرایند تولید، کاهش یافته و موجب کاهش بهای تمام شده محصول و صرفه ی اقتصادی بیشتر خواهد شد.

 

نظر شما