هلال احمر در آینه خدمت؛

کارنامه ای پر افتخار/خدمات رسانی به بیش از ۲۷ هزار نفر در طرح نوروز ۹۸

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۸:۳۲:۳۵
کد خبر: ۸۳۳۲۸۶
کارنامه ای پر افتخار/خدمات رسانی به بیش از ۲۷ هزار نفر در طرح نوروز ۹۸
جمعیت هلال احمر خراسان شمالی مطابق هر سال اقدام به خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی در قالب طرح نوروزی که از 25 اسفند ماه 97 آغاز شد و تا 17 فروردین 98 ادامه داشت کرد، طرحی که به علت وقوع سیل در استان، بیش از سال های گذشته رنگ و بوی خدمت گرفته بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، خادمان باب الرضا هستند. خادمانی که طی 22 روز از طرح نوروز 98 با تلاش بی وقفه و شبانه روزی هر آنچه در توان داشتند برای خدمت به مردم گذاشتند.

محسن نجات افزود: در طرح نوروزی امسال، نیروهای خدوم جمعیت هلال احمر استان به 27 هزار و 538 نفر در قالب اکیپ های جوانان و امداد و نجات، خدمت صادقانه ارائه کردند.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در حوزه جوانان اظهار داشت: 21 هزار و 916 نفر از مسافران طی طرح نوروزی جمعیت هلال احمر در پست های نوروزی جوانان از خدمات هلال احمر استان بهره مند شدند.

# خدمت رسانی جوانان در 21 پست ثابت و سیار

وی گفت: معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با مشارکت بیش از 800 جوان داوطلب در 21 پست ثابت و سیار جوانان که در سطح استان دایر شده به خدمت رسانی به مردم پرداخته است.

وی افزود: این خدمات شامل حضور 21 هزار و 916 مراجعه کننده در پست‌ها، سه هزار و 87 خدمت در سنجش سلامت، یک هزار و 297 خدمت در خیمه‌های نماز، 5 هزار و 787 خدمت در فضاهای دوستدار کودک و پیوستن دو هزار و 475 مراجعه کننده در کمپین بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) بوده است؛ همچنین در این بخش 16 هزار و 60 نفر روز داوطلب جوان به زائران و مسافران نوروزی خدمت‌رسانی کرده و هفت هزار و 260 قلم شامل دو هزار و 711 عدد اقلام ترویجی، سه هزار و 216 عدد اقلام انگیزشی و یک هزار و 333 عدد اقلام آموزشی بین مراجعان و بازدید کنندگان توزیع کردند.

# امداد به بیش از 5 هزار حادثه دیده

نجات به خدمات معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان نیز اشاره کرد و گفت: در بخش امداد و نجات 132 حادثه، پنج هزار و 624 نفر حادثه دیده، 71 مصدوم انتقالی و 12 مصدوم سرپایی داشتیم.

وی با بیان اینکه 12 پایگاه ثابت جاده ای، پنج پایگاه موقت، یک پایگاه کوهستان و یک پایگاه واکنش سریع در سطح استان فعال و آماده باش بوده اند افزود: در این عملیات ها یک هزار و 111 نیروی عملیاتی در قالب 364 تیم در محل حوادث حاضر بودند و آمبولانس ها و ست های نجات ما مجموعا 117 بار به ماموریت های مختلف اعزام شدند.

وی گفت: خدمت رسانی حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در طرح نوروزی امسال به علت وقوع سیلاب در نقاط مختلف استان، رنگ و بویی متفاوت از سال های اخیر داشت.

# نجات بیش از 3 هزار نفر از سیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اینکه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از دقایق اولیه وقوع سیل و آبگرفتگی در نقاط حادثه دیده حاضر بودند افزود: آن ها با تلاش شبانه روزی و بی وقفه طی این حوادث توانستند سه هزار و 413 نفر از مردم را از سیل و آبگرفتگی نجات دهند.

نجات گفت: جمعیت هلال احمر استان در راستای خدمت رسانی به مردم و کاهش آلام جامعه، اقدام به توزیع اقلام اضطراری بین مردم سیل زده استان و همچنین شهرستان مراوه تپه استان گلستان کرد.

# توزیع اقلام اضطراری به سیل زدگان

وی خاطرنشان کرد: توزیع 580 دستگاه چادر جهت اسکان اضطراری، بیش از 200 تخته پتو، بیش از سه هزار قوطی کنسرو، حدود هزار بسته غذایی و هشت تن پلاستیک بخشی از خدمات هلال احمر استان در مناطق سیل زده خراسان شمالی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای کمک به مردم سیل زده شهرستان مراوه تپه استان گلستان نیز اقدام به ارسال بیش از 200 دستگاه چادر، بیش از 200 تخته پتو، بیش از 500 قوطی کنسرو، یک هزار بسته غذایی و بیش از 500 کیلوگرم پلاستیک کردیم.

نجات افزود: با استقرار بالگرد امداد و نجات از 6 فروردین ماه در استان توانستیم از ظرفیت آن برای خدمات رسانی به مردم روستاهای سیل زده نیز بهره ببریم که با توجه به نامناسب بودن جاده های روستا های سیل زده، تاثیر شایانی در ارائه خدمات به موقع داشت.

# خدمت بی منت جهادی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، طرح نوروزی امسال را اوج کار جمعیت هلال احمر خراسان شمالی دانست و گفت: واقعیت کار جمعیت هلال احمر خدمت‌رسانی به مردم و تقویت روحیه همکاری، تعاون و بشر دوستی است که یک ارزش فوق‌العاده است. خدمت صادقانه به انسان ها اصلی ترین مسیر خدمت بی منت جهادی در هلال احمر است که تلاش ها در همین راستا ادامه خواهد یافت.

انتهای خبر/

سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز