۵۲ درصد از مردم ماسک نمی زنند / تاخیر ۵۵ درصدی خوزستانی ها در پوشش نوبت سوم واکسیناسیون

۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۱۴:۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۳۰۴۵۷۲
۵۲ درصد از مردم ماسک نمی زنند / تاخیر ۵۵ درصدی خوزستانی ها در پوشش نوبت سوم واکسیناسیون
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به طور متوسط حدود ۴۸ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند که کم است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سید محمد علوی امروز چهارشنبه 11 اسفند ماه 1400 با بیان اینکه سیر کاهشی موارد ابتلا و بستری کرونا در خوزستان ادامه دارد، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته هشت هزار و ۸۷ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که پس از بررسی‌های بالینی و تشخیصی، ۷۵۷ بیمار شناسایی شده‌اند.

او گفت: این میزان موارد شناسایی شده نسبت به روز گذشته، ۲۲۱ مورد کمتر شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در این مدت ۵۲ بیمار در بیمارستان‌های استان خوزستان بستری شدند که نسبت به روز قبل از آن ۹ مورد کاهش در بستری‌ها داشته‌ایم، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ نفر از هم‌استانی‌ها که از دو سه هفته پیش در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری بودند، متاسفانه جان باختند که تعداد فوتی‌ها نسبت به روز قبل، هفت نفر بیشتر شده است.

علوی بیان کرد: متاسفانه میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خوزستان سیر کاهشی داشته و حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد است که قابل قبول نیست. به طور متوسط حدود ۴۸ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند که کم است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان با اشاره به اینکه در مورد واکسیناسیون جای نگرانی عمده وجود دارد زیرا چند وقتی می‌شود که شاهد رکود در مراجعه و استقبال مردم از مراکز واکسیناسیون هستیم، تصریح کرد:  نوبت سوم واکسن در پیشگیری و کاهش مرگ و میرها موثر است و باید پوشش نوبت سوم حداقل به ۸۵ درصد برسد. اکنون ۵۵ درصد در تزریق نوبت سوم تاخیر داریم./انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز