آیین تجلیل از خدام زوار امام حسین (ع) بندر امام خمینی (ره) برگزار شد

۱۴۰۱/۰۸/۱۵ - ۱۳:۴۸:۰۳
کد خبر: ۱۳۹۵۵۵۷
آیین تجلیل از خدام زوار امام حسین (ع) بندر امام خمینی (ره) برگزار شد
آیین تجلیل از خدام زوار امام حسین(ع) در شهر بندر امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، آیین تجلیل از خدام زوار امام حسین(ع) با حضور نماینده مردم در مجلس شواری اسلامی، امام جمعه و مسوول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و جمعی از موکب‌داران در بندرامام خمینی برگزار شد.

مسوول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات بندرامام خمینی(ره) دراین آیین اظهار کرد: توفیق خدمت گذاری امام حسین(ع) را خدا به ما داده و ما مدیون ایشان و شهدای در راه ایشان هستیم و اگر  قدم خیر و کمک به زایری انجام شد باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم. 

داود مجدم با بیان اینکه خدمت در دستگاه اباعبدالله الحسین(ع) توفیق می خواهد، افزود: یکی از خدمت های بزرگ جذب دل های مردم به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) است و در کنار خدمت گذاری باید برای نشر مکتب و معارف علوی و نبوی تلاش کنیم.  

او گفت: عاشقان اباعبدالله(ع) از چندین استان جنوبی از شلمچه به عنوان گذرگاه ورودی کشور عراق استفاده نمودند، که با توجه به نزدیکی شهر بندرامام خمینی(ره) به این گذرگاه، این شهر به عنوان یکی از مراکز مهم اسکان زوار و مشایه های آن استان ها محسوب می شود.

مسوول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات بندرامام خمینی(ره) اضافه کرد: بر این اساس بیش از ۲۵ مسجد، حسینه، موکب و هیات های مذهبی شبانه روزی از ۵٠ هزار نفر زوار و عاشقان اباعبدالله(ع) پذیرایی نمودند.

مجدم با بیان اینکه مواکب در بندرامام ۲٠ روز قبل تا ۱٠ روز بعد از اربعین برپا شدند، بیان کرد: امسال سه موکب در عراق و نزدیک به ۲۵ موکب و حسینه و هیات های مذهبی در بندرامام مستقر شدند و اقدام به خدمات دهی از جمله تهیه و توزیع ۱۵٠ هزار پرس وعده غذایی، ۲٠٠ مورد درمانی، ۱٠٠ خدمات امداد خودرویی و بیش از ۴۵٠ مورد اعزام زوار به شلمچه انجام دادند که همه این خدمات رایگان بود.

مسوول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات بندرامام خمینی(ره) در پایان افزود: امسال شهر بندرامام در برپایی هر چه با شکوه تر بزرگترین اجتماع مردم جهان یعنی همان اربعین حسینی کم نظیر عمل کرد که مرهون زحمت مردم و به ویژه خادمین حسینی که در این موضوع مشارکت داشتند، است.

لازم به ذکر است در پایان مراسم از خادمین مکتب حسینی تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز