خیز پالایشگاه آبادان برای افزایش تولید نیم میلیون بشکه تولیدات نفتی

۱۴۰۱/۱۰/۱۱ - ۱۵:۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۴۱۷۷۹۷
خیز پالایشگاه آبادان برای افزایش تولید نیم میلیون بشکه تولیدات نفتی
مدیرعامل پالایشگاه آبادان از افزایش ظرفیت به حدود ۵۲۰ هزار بشکه نفت و فرآورده های نفتی در پی اقدام های انجام شده در راستای نوسازی و فعال سازی فاز دوم و چهارم این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، حکیم قیم امروز یکشنبه 11 دی ماه اظهار کرد: هم راستا با سیاست های دولت سیزدهم، به حداقل رساندن خام فروشی و استفاده حداکثری از نفت خام و پالایش آن اولویت اصلی است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان با اشاره به اینکه نوسازی واحدهای تقطیر ۷۰، ۷۵ و ۸۰، افزایش ظرفیت ۳۰ هزار بشکه ایی واحد ۱۰۰، احداث واحد وکیوم باتوم فاز یک با ظرفیت ۷۰ هزار بشکه که تامین کننده خوراک دیگر پالایشگاه هاست، گفت: همچنین بهره برداری از واحد ارتقای کیفیت بنزین فاز ۳ این پالایشگاه که ۴۵ هزار بشکه محصولات جانبی از جمله ال.پی.جی و گازوئیل تولید می کند و واحد الکیلاسیون که تولید کننده بنزین سبز با اکتان بالای ۱۵۰ است، نمونه اقداماتیست که در سال اخیر و در شرایط تحریمی با وجود وقفه چند ساله به ثمر رسید.

لازم به ذکر است که از سال ۱۲۸۹ که ایده ساخت نخستین پالایشگاه کشور در آبادان توسط شرکت نفت ایران و انگلستان اجرایی شد بیشتر از ۱۱۰ سال می گذرد اما این پالایشگاه حالا با ظرفیت اسمی ۴۰۰ هزار بشکه، در شرایط تحریمی سیاست نوسازی و توسعه را در پیش گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز