افسردگی را بدون دارو درمان کنید

۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۲۳:۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۰۴۳۸۷۵
یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند به طور مؤثر با افسردگی و کاهش اضطراب در بدن مبارزه کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ فلیسس جیکا، عضو انجمن بین المللی تحقیقات روانپزشکی مواد غذایی در آمریکا در خصوص همه گیر شدن افسردگی گفت: خوردن یک رژیم متعادل می‌تواند به طور مؤثر با افسردگی و کاهش اضطراب در بدن مبارزه کند.

به گفته این متخصص، باید از پرخوری پرهیز شود و رژیم غذایی مدیترانه‌ای ترجیح داده شود.

فلیس جاکا افزود: غذا‌های پر چربی و قند می‌توانند روحیه فرد بیمار را بدتر کنند.

در اوایل ماه اوت، پزشکان دانشگاه گلف (کانادا) در یک بررسی اعلام نمودند چه غذا‌هایی می‌تواند به کاهش قند خون و جلوگیری از بیماری‌های قلبی کمک کند. به نظر آن‌ها، لازم است حبوبات را به رژیم غذایی اضافه کنید.

به گفته روزنامه واشنگتن پست در مقاله منتشر شده در ماه می‌اعلام شد که تعداد امریکایی‌های مبتلا به علائم افسردگی و اضطراب به ۳۴ درصد افزایش یافته است. اداره سرشماری ایالات متحده در ۷ تا ۱۲ ماه مه یک نظرسنجی انجام داد که در آن ۴۲۰۰۰ آمریکایی شرکت کردند. از پاسخ دهندگان چهار سؤال درباره سلامت روان پرسیده شد. براساس این بررسی، حدود ۲۴ ٪ از پاسخ دهندگان متوجه تظاهرات بالینی اختلال افسردگی و ۳۰ ٪ اضطراب شدند. افراد جوان و همچنین زنان اغلب علائم مشابهی را گزارش می‌کردند. این نشریه خاطرنشان می‌کند که در یکی از نقاط نظرسنجی در مورد احساس افسردگی و ناامیدی، از سال ۲۰۱۴ دو برابر افزایش شاخص‌ها مشاهده شده است. علاوه بر این، یک از ده (۱۰ ٪) آمریکایی‌ها هر روز این علائم را تجربه می‌کنند.

منبع: اسپوتنیک

نظر شما
پرونده ویژه