آیا بایدن اجازه می دهد پاداش ترامپ به امارات برسد؟

۱۳۹۹/۰۹/۲۱ - ۲۱:۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۱۰۱۸۴۷
پهبادهای جنگی، هزاران بمب و موشک جایزه ای است که ترامپ پس از اقدام حکام امارات در زمینه عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی و فشار بر کشورهای دیگر جهت ورود به این روند برای ابوظبی در نظر گرفته است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ گزارش های مطبوعاتی حاکی از آن است که ترامپ قصد دارد قبل از خروج از کاخ سفید، قراردادی تسلیحاتی را به عنوان پاداش برای امارات بی آبرو به تصویب برساند.

اما کارشناسان معتقدند که اجرای این قرارداد در سایه مخالفت کنگره بعید است چرا که انتقال سلاح به طور حتم پس از به قدرت رسیدن بایدن انجام خواهد شد که این امکان وجود دارد که بایدن به خاطر آنکه مخالف سیاست های ترامپ است، قرارداد را لغو و محموله مزبور را توقیف کند.

حال این سوال مطرح می شود که هدف امارات از امضای این قرارداد 23 میلیارد دلاری آنهم به رغم مبهم بودن آینده آن، چیست و چرا حکام این کشور به رغم بحران فزاینده اقتصادی ناشی از کرونا و کاهش بهای نفت اینگونه اموال کشورشان را هدر می دهند؟

سوال دیگر آن است که امارات می خواهد این همه سلاح را در کجا استفاده کند به ویژه که در زمان حاضر در جنگ های یمن و لیبی گرفتار است؟

البته برای حکام امارات هدر دادن اموال ملت امری طبیعی است اما آیا اوضاع نابسامان سیاسی در آمریکا اجازه خواهد داد این تسلیحات به امارات برسد؟ همچنین دیدگاه رژیم صهیونیستی نسبت به دستیابی امارات به این نوع تسلیحات چیست؟ چه اینکه به رغم امضای توافقنامه عادی سازی و امتیازهایی که امارات به رژیم صهیونیستی اعطا کرده، بعید است که رژیم صهیونیستی با این قرارداد تسلیحاتی موافقت کند.

منبع:العالم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز