۷ ماده غذایی تسکین دهنده دندان‌درد در منزل

۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ۱۸:۳۲:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۶۹۹۱
۷ ماده غذایی تسکین دهنده دندان‌درد در منزل
یکی از آزاردهنده‌ترین دردها برای هر انسانی دندان درد است.

به گزارش برنا؛ شاید برایتان پیش آمده باشد که دندان درد امانتان را بریده باشد و دسترسی به دندانپزشکی هم در همان موقع ممکن نباشد !

در این صورت است که باید به فکر درمان در منزل باشید. با این حال حواستان باشد اگر درد دندان بلافاصله درمان نشود، ممکن است منجر به مشکلات جدی‌تری مانند بیماری لثه یا آبسه دندان شود. هنگامی که باکتری‌ها داخلی‌ترین قسمت دندان را به نام پالپ دندان آلوده می‌کنند، آبسه ایجاد می‌شود.

راه‌های تسکین دندان‌درد در منزل

1-آب نمک :

آب‌نمک معمولا اولین راه برای تسکین موقت درد دندان است. آب نمک یک ضد عفونی کننده طبیعی است و می تواند باعث شل شدن ذرات و بقایای مواد غذایی شود که ممکن است در بین دندان های شما گیر کرده باشد. شستشوی دهان با آب نمک همچنین می‌تواند به کاهش التهاب و بهبود هر زخم دهانی کمک کند.

2-زنجبیل :  

زنجبیل گیاهی است که مانند داروی آسپیرین عمل می‌کند و یک مسکن فعال محسوب می‌شود. اگر پودر زنجبیل را با آب مخلوط کنید، برای تسکین درد دندان بسیار موثر است. پنبه‌ای را به این محلول آغشته کنید. آن را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود و سپس آن را روی دندان دردناک (نه روی لثه) بگذارید.

3-سیر :  

سیر، یکی دیگر از درمان‌های خانگی برای تسکین دندان‌درد است. برای این کار بهتر است 1 یا 2 حبه کوچک سیر را در دهانتان بگذارید و آن را به آرامی بجوید. اگر از این کار خوشتان نمی‌آید، یک کار دیگر هم می‌توانید انجام دهید. یک حبه سیر را بردارید و آن را خرد و با نمک مخلوط کنید. برای این کار حتی از مخلوط پودر سیر و نمک هم می‌توانید استفاده کنید. سپس این مخلوط را روی دندانی که درد می‌کند، بگذارید. این رویه را باید برای چند روز متوالی انجام دهید.

4-روغن نارگیل :

غرغره کردن با روغن نارگیل از میزان باکتری‌های مضر در دهان می‌کاهد. از این رو، احتمال عفونت دندان‌ها به مراتب کم می‌شود. کافی است 2 قاشق غذاخوری روغن در دهانتان بریزید و 15 تا 20 دقیقه آن را غرغره کنید. روغن نارگیل از بوی بد دهان نیز جلوگیری می‌کند. بهترین زمان برای غرغره کردن روغن نارگیل، زمان ناشتاست.

5-برگ نعنا فلفلی :

اگر دندانتان درد گرفت، می‌توانید چند برگ نعناع فلفلی بجوید. این کار به سرعت دندان‌دردتان را تسکین می‌دهد. اگر به هر دلیلی به برگ تازه این گیاه دسترسی نداشتید، می‌توانید از نعناع فلفلی خشک‌شده استفاده کنید.

6-زردچوبه :

با ترکیب نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه و چند قطره روغن خردل مخلوطی غلیظ به دست می‌آید. این مخلوط را روی پوسیدگی دندانتان بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه روی آن باقی بماند. سعی کنید این کار را چند بار انجام دهید. زردچوبه درد را تسکین می‌دهد، اما درمان چندان قوی‌ای نیست.

7-کنجد :

بیش از ۱۶۰۰ سال است که کنجد برای تسکین درد دندان در چین کاربرد دارد. کنجد حاوی ترکیب‌های است که درد را بهبود می‌بخشد. خواص کنجد شبیه آسپیرین است و مانند مسکن عمل می‌کند. تهیه مرهم با کنجد بسیار ساده است و به مواد زیادی نیاز ندارد؛ برای تهیه این مسکن ظرف آبی را روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. سپس دانه‌های کنجد را در آن بریزید. برای هر مقدار کنجد 2 برابر آب لازم است. برای اینکه ترکیب تاثیر بهتری داشته باشد، باید منتظر شوید تا نیمی از آب تبخیر شود. مرهم را مستقیم روی قسمت دردناک دندان بگذارید.

 

نظر شما