درمان مشکلات گوارشی با مصرف پروبیوتیک ها

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - ۱۰:۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۳۸۶۶۸۷
درمان مشکلات گوارشی با مصرف پروبیوتیک ها
این روزها زیاد نام پروبیوتیک را می بینیم و می شنویم. از زبان دکتر،دوست،آشنا یا بیلبوردهای تبلیغاتی. همه از خواص محصولات پروبیوتیک تعریف و مصرف آنها را توصیه می کنند. اما آیا می دانید پروبیوتیک چیست و در چه غذاهایی وجود دارد؟

این روزها زیاد نام پروبیوتیک را می بینیم و می شنویم. از زبان دکتر،دوست،آشنا یا بیلبوردهای تبلیغاتی. همه از خواص محصولات پروبیوتیک تعریف و مصرف آنها را توصیه می کنند. اما آیا می دانید پروبیوتیک چیست و در چه غذاهایی وجود دارد؟

 

معرفی پیوبیوتیک ها

در دستگاه گوارش انسان تعداد بسیار زیادی باکتری وجود دارد که بیشتر آنها باکتری های مفید هستند و فلور میکروبی نامیده می شوند. این باکتری ها در حفظ توازن دستگاه گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مؤثری دارند.فلور میکروبی بدن تحت تأثیر عوامل متعدد دچار دگرگونی و عدم تعادل می شود.این عوامل شامل تغییرات رژیم غذایی، افزایش سن، مسافرت، استرس و فشارهای روانی و مصرف داروها مخصوصا" آنتی بیوتیک ها می باشند.این عوامل تعادل میکروبی روده را به گونه ای تغییر می دهند که تعداد باکتری های دارای پتانسیل بیماری زایی افزایش یافته و سلامت میزبان به هم می خورد.

در نتیجه باعث پدید آمدن اختلالات گوارشی مانند اسهال، یبوست، سوء هاضمه، اختلال در جذب مواد غذایی و ... می شود.

پروبیوتیک ها باکتری های سودمند دستگاه گوارش هستند که با بازسازی فلور میکروبی دستکاه گوارش و عملکرد بهتر آن می شوند. از این رو استفاده از پروبیوتیک ها برای بهبود سلامت دستگاه گوارش توصیه می شود.

 برخی از مکانیسم اثر پروبیوتیک ها به این شرح است:

  1. باکتری های اسید  لاکتیک که لاکتو باسیلوس و بیفیدو باکترها در این دسته قرار دارند که با تبدیل گلوکز (قند موجود در مواد غذایی) به اسید لاکتیک  و ایجاد محیط اسیدی شرایط را برای زندگی بسیاری از میکروب های بیماری زا نامطلوب می کند و آنها را از بین می برد.

 

  1. برخی پروبیوتیک ها به علت توانایی بالای اتصال به سلول های غشای روده از اتصال میکروب های بیماری زا جلوگیری می کنند.
  2. پروبیوتیک ها از منابع غذایی استفاده می کنند و باکتری های بیماری زا را با کمبود مواد مغذی روبه رو می کنند.
  3. افزایش تولید برخی ویتامین ها از جمله ب 12

 

اثرات مهم پروبیوتیک ها:

  • برطرف کننده ی انواع اسهال (ویروسی – مسافرتی- مزمن)
  • برطرف کننده ی یبوست
  • کاهش احتمال عود عفونت
  • بهبود علائم سندروم روده ی تحریک پذیر (IBS)
  • کاهش علائم بیماری التهابی روده (IBD)
  • کمک به هضم بهتر غذا
  • تولید انواع ویتامین ها

 

در ادامه به معرفی محصولات یکی از شرکت های دارویی تولیدکننده فرآورده های پروبیوتیک که به جرأت از بهترین ها هستند می پردازیم.جهت خرید انواع پروبیوتیک ها می توانید به این لینک مراجعه فرمایید.

 

 

قطره  Ramnoflor:

این محصول یک فرآورده طبیعی حاوی سلول فعال لیوفیلیزه لاکتوباسیلوس رامنوسوس می باشد.

این محصول در نوزادان و کودکان از بدو تولد تا 2 سالگی جهت درمان اسهال حاد عفونی و نیز پیشگیری و کاهش علائم اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک استفاده می شود.

قطره Reuteflor:

این فرآورده حاوی سلول فعال لیوفیلیزه لاکتو باسیلوس روتری می باشد. این فرآورده جهت کاهشعلائم کولیت نوزادان و نیز کاهش مدت زمان گریه نوزادان قابل استفاده می باشد.

 

ساشه Reuteflor:

این فرآورده در کودکان بالای 2 سال و جهت کاهش درد شکم در کودکی و نیز کاهش علائمسندروم روده تحریک پذیر قابل استفاده می باشد.

ساشه  Sabular:

این فرآورده حاوی مخمر لیفیلیزه ساکارومایس بولاردی می باشد.از این محصول در درمان اسهال حاد عفونی، حاد مسافرتی و نیز پیشگیری و درمان اسهال ناشی از آنتی بیوتیک در کودکان بالای 2 سال قابل استفاده می باشد.

توصیه ها:

  • توجه شود بعضی از فرآورده های پروبیوتیک  باید در یخچال نگهداری  شوند.
  • مصرف این محصولات در خانم های باردار و شیرده مانعی ندارد.
  • در صورت نیاز به انجام آزمایش مدفوع در بیمارانی که تحت درمان با پروبیوتیک ها هستند، آزمایشگاه مربوطه باید در جریان مصرف دارو قرار بگیرند.
  • در صورت تشدید علائم اسهال یا وجود خون در اسهال حتما" با پزشک خود مشورت نمایید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز