داشبورد مدیریتی استان زنجان رونمایی شد

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۴:۳۸:۲۶
کد خبر: ۱۴۴۸۲۱۵
داشبورد مدیریتی استان زنجان رونمایی شد
با رونمایی از داشبورد مدیریتی استان زنجان، که طرح و ایده آن توسط دکتر محسن افشارچی مقام عالی دولت در استان، پیشنهاد و پایه ریزی شد، مدیریت منابع و اتخاذ تصمیمات استراتژیک استان زنجان عملا مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ همزمان با شب میلاد امام عصر(عج) و در جلسه بهره برداری از طرحهای فناوری دیجیتال استان زنجان، با حضوردکتر احمد وحیدی وزیر کشور، که به منظور ارزیابی چند طرح و افتتاح چند پروژه به زنجان سفر کرده بود، از داشبورد مدیریتی استان زنجان رونمایی شد تا مدیریت منابع و اتخاذ تصمیمات استراتژیک استان زنجان که طرح و ایده آن توسط دکتر محسن افشارچی استاندار زنجان، پیشنهاد و پایه ریزی شد، عملا مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری زنجان، در این باره گفت: پیرو دستور استاندار محترم در دی ماه سال ۱۴۰۰ مبنی بر لزوم ایجاد داشبورد مدیریتی استان زنجان جهت مدیریت منابع و اتخاذ تصمیمات استراتژیک استان بود که مدیریت فناوری اطلاعات استانداری، اقدام به طراحی و راه اندازی داشبورد مدیریتی کرد.

پریسا فتحعلی بیگلو با بیان اینکه اصطلاح داشبورد به سیستمی اطلاق می شود که شامل ابزار و شاخص هایی برای تصمیم گیری است، اظهار داشت: داشبورد مدیریتی ابزاری است که به صورت بصری همه شاخص های کلیدی عملکرد (KPI ) سازمان ها و کسب و کار را به صورت یکپارچه در اختیار مدیران و کاربران قرار میدهد.

وی تصریح کرد: اغلب داشبوردهای مدیریتی در قالبی ساده و خوانا ارائه می شوند و اطلاعات بخشهای گوناگون، را به اشتراک گذاشته و باعث می شوند که اهداف، معیارها، اقدامات و KPI ها، برای همه قابل مشاهده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه، عموما داشبورد مدیریتی با ارائه نمودارهایی که از داده های ورودی ترسیم می کند، مهمترین اطلاعاتی را که یک مدیر و تیمهای مختلف برای تصمیم گیری نیاز دارند، به طور مختصر و مفید در اختیار آنها قرار می دهد، گفت:داشبوردهای مدیریتی ممکن است شامل نمودارها، تصاویر، جداول، داده های عددی و داده های مطالعات موردی یا ترکیبی از این عناصر باشد و این داشبردها ابزارهای حیاتی برای پیشبرد فرآیندهای مدیریتی آسان هستند.

فتحعلی بیگلو با بیان اینکه طراحی و ایجاد داشبورد مدیریت بر پایه kpi های تصمیم ساز استان صورت گرفته افزود: در راستای مدیریت استراتژیک KPI های حساسی از قبیل مدیریت بحران آب، مدیریت مصرف انرژی در سطح استان، کنترل قیمت ها و نظارت بر اقلام اساسی ، ارائه الگوی کشت مناسب مناطق مختلف و… ، جلسات متعددی با دستگاه های اجرایی و سازمان های مرتبط در راستای تشکیل دیتامدل ها و استفاده از اطلاعات آن دستگاه ها تشکیل و در نهایت با ایجاد گزارشات و نمودارها، داشبورد جامع در اختیار استاندار محترم قرار گرفت.

تا کنون اطلاعات اداره کل جهاد کشاورزی، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل غله، شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع برق، اداره کل ثبت احوال، سازمان صنعت معدن تجارت، اداره کل امور مالیاتی، سازمان مدیریت برنامه ریزی، شرکت آب منطقه ای، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، اداره کل دام پزشکی، شرکت گاز، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل اقتصاد و دارایی، اداره کل گمرک، کلیه بانک های دولتی و شهرداری های استان در داشبورد مدیریتی استان درج و به بهره برداری رسیده است.

مزایای داشبورد مدیریتی 

وی در خصوص مزایای داشبورد مدیریتی هم گفت: ایجاد بستری برای بهبود و پیشرفت مداوم در سازمان، اصلی‌ترین مزیت داشبورد مدیریتی است و از آنجایی که کاربران آن قادر هستند میزان عملکرد سازمان خود را اندازه گیری کنند، پس می توانند آن را بهبود ببخشند.

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری زنجان،  با بیان اینکه، به نتیجه رسیدن یک داشبورد زمانی امکان پذیر می باشد که اطلاعات به صورت مستمر بروز رسانی گردد اظهار داشت: در نهایت استفاده کلیه دستگاه ها از یک منبع اطلاعاتی، موجب سهولت در بهره برداری و تجمیع داده ها و افزایش سرعت و امنیت اطلاعات در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز